انصارالله: در صورت پاسخ به درخواست‌ها توافق‌نامه را با صنعا امضا می‌کنیم

انصارالله: در صورت پاسخ به درخواست‌ها توافق‌نامه را با صنعا امضا می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: در صورتی که خواسته‌های ما برآورده شود، توافق‌نامه با دولت یمن را امضا می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی‌های یمن گفت: در صورتی که خواسته‌های ما برآورده شود، با صنعا توافق‌نامه امضا می‌کنیم.

وی افزود: برخی در بدنه حاکمیت خشونت را آغاز کردند.

این در حالی است که پیش از این یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری یمن از امضای توافق‌نامه بین حوثی‌ها و رئیس جمهور این کشور خبر داده بود.

بر اساس این گزارش توافق‌نامه مذکور بر تشکیل دولت جدید و کاهش قیمت سوخت تأکید دارد و در مقابل حوثی‌ها نیز قبول کرده‌اند که به اعتراضات خود پایان دهند.

همچنین در این توافق‌نامه بر آتش‌بس فوری تأکید شده است.

صبح امروز نیز منابع نزدیک به رئیس جمهور یمن اعلام کرده بودند که امروز شنبه بین حوثی‌ها و رئیس جمهور یمن توافق امضا خواهد شد.‎

این در حالی است که دولت یمن امروز شنبه (29 شهریور) به‌دلیل مسائل امنیتی تمامی مدارس را در شهر صنعا پایتخت این کشور تعطیل اعلام کرد.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده دارد. شهر صنعا روز گذشته نیز صحنه درگیری‌های خونین بود. در پی حملات خمپاره‌ای به مواضع حوثی‌ها دست‌کم پنج تن کشته شدند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نیز ده‌ها تن از حوثی‌ها توسط تکفیری‌های مورد حمایت دولت یمن، کشته شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان