سند توسعه رسانه‌ای در اردبیل تدوین شود


سند توسعه رسانه‌ای در اردبیل تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه استان اردبیل گفت: هنوز اثرگذاری رسانه ها در سطح جامعه و استان از شدت و ضعف برخوردار است و آنچنان که باید ملموس به نظر برسد نیست, به همین منظور باید سند توسعه رسانه‌ای در اردبیل تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ایمانعلی لطفی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم و نشست با فعالان این رسانه در اردبیل اظهار کرد:‌ در آستانه دفاع مقدس و با تاکید سردار فرماندهی سپاه اردبیل قرار شده تا از نزدیک با اصحاب رسانه در دفاتر و محل فعالیتشان نشستی را انجام دهیم تا با جمع بندی نظرات و پیشنهادها، مشکلات و نارسایی ها سعی کنیم آنها را جمع بندی کرده و به گوش مسئولان و تصمیم گیران برسانیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه استان اردبیل از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: این افسران جنگ نرم ماموریت سنگینی را بر عهده دارند که باید به وظیفه خود در مقابله با جنگ نرم دشمن عمل کنند تا زمینه ای فراهم آید که برخی از این دیدگاه ها و نگرش های غلط در حوزه رسانه از بین رفته و رخت بربندد.

لطفی, اصلی ترین ماموریت یک رسانه تاثیرگذار و ارزشمدار را کمک به تبیین ارزش های والای انسانی و اسلامی و انتقال مطالبات به حق مردم به مسئولان و خدمتگذاران برشمرد و بیان کرد: به نظر می رسد در این استان بین رسانه ها و برخی از مسئولان امر فاصله افتاده که به هیچ وجه خوشایند ما نبوده و باید در ایجاد این حلقه واسط به شکل منسجم و پایدار که نقطه وصل خواسته مردم به گوش مسئولان است تلاش و جدیت کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز اثرگذاری رسانه ها در سطح جامعه و استان از شدت و ضعف برخوردار است و آنچنان که باید ملموس به نظر برسد، نیست, تصریح کرد: وقتی بسیج رسانه تعریف می شود تنها با دیدگاه قشری و سلیقه ای این کار انجام نشده بلکه یک نگاه تخصصی و حتی فراقشری در این زمینه مطرح است که به جرات می توان گفت تحقق شعار هر پایگاه بسیج یک خبرنگار می تواند تضمین کننده برخی اهداف و رویکردها در تولید و انتشار اخبار مناسب باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه استان اردبیل حمایت همه جانبه از اصحاب رسانه و خبرنگاران را مهم ارزیابی کرد و افزود: جایگاه خبرنگاران به حدی رفیع است که حتی برخی از مشکلات مردم با احساس مسئولیت بالای آنها قابل برطرف شدن است و این تاثیرگذاری می تواند در مقابله با جنگ نرم دشمنان و تاخت و تاز آنها در این عرصه مفید و موثر باشد.

ایمانعلی لطفی, برگزاری دوره های آموزشی را با همکاری خانه مطبوعات و به دور از موازی کاری ها ضروری دانست و گفت:‌ قرار است در 5 محور که مطرح شده خبرنگاران در محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با مبانی و موضوعات جدید و تعریف شده بیشتر آشنا شده و به نوعی درس اخلاق را فرا بگیرند.

نخستین جشنواره رسانه و بسیج پاییز امسال در اردبیل برگزار می‌شود

در این نشست مسئول روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز با اشاره به غفلت و بی توجهی به اصل کار روابط عمومی ها تصریح کرد:‌ سپاه استان در حرکتی جدید جلسات هم اندیشی بسیج رسانه را به صورت فصلی برگزار می کند و در کنار آن نخستین جشنواره رسانه و بسیج پاییز امسال برگزار می شود.

حاتم نژاد افزود: در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی در بهره گیری از ظرفیت رسانه ها پیشنهاد می کنیم تا جشنواره استانی ثبت برای معرفی و انتخاب آثار برتر رسانه ای اقدامات عملیاتی انجام شود.

مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در اردبیل نیز بیان کرد: حرکت خوبی که سپاه و مجموعه بسیج در تشکیل حلقه های صالحین به وجود آورده تعالی بخش و فزاینده در اخلاق و رفتار ارزشی و اسلامی است و به طور قطع حضور در این محافل می تواند زمینه آراسته شدن به فضایل اخلاقی را فراهم آورد.

علی نورعلیپور افزود: در کنار آن نشست های بصیرتی و هم افزایی مجموعه بسیج رسانه و فعالان این بخش می تواند تاثیرگذار و موثر در این حوزه باشد که ضرورت دارد با جذب و جلب بیشتر خبرنگارن این کار انجام شود تا خبرنگاران در کنار مهارت های حرفه ای، به شایستگی های اخلاقی، معنوی و بصیرتی نیز زینت داده شوند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری تسنیم در اردبیل از اعضای فعال بسیج هستند، بیان کرد:  فضای مطبوعاتی استان اردبیل سالم  و اکثر خبرنگاران دارای رتبه های ارزشی و اعتقادی ممتاز هستند که در این زمینه آن چه که مهم به نظر می رسد تداوم کار گروهی، تیمی و جمعی است که نتایج خوب همراه با تعامل سازنده را به همراه دارد.

در این نشست هم اندیشی خبرنگاران خبرگزاری تسنیم نیز ترویج مبانی اخلاقی و ارزشی، بها دادن به کار حرفه ای در خبر، حمایت مادی و معنوی از فعالان این عرصه، ارتقای کیفی تولیدات مطبوعات، ضرورت حمایت همه جانبه مدیران و مسئولان از اصحاب رسانه و پاسخگو بودن در این زمینه را جزو ضرورت ها و نیازها برشمردند.

در این بازدید با قدردانی از حضور مسئولان روابط عمومی و بسیج رسانه سپاه استان اردبیل در دفتر خبرگزاری تسنیم کتاب "طلوع آفتاب"، زندگینامه امام خامنه ای (مدظله العالی)که به اهتمام خبرگزاری تسنیم به نگارش در آمده به میهمانان اهدا شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon