اندروید بعدی رقیب اصلی IOS۸ در امنیت است

اندروید بعدی رقیب اصلی IOS8 در امنیت است

خبرگزاری تسنیم: نسخه بعدی سیستم عامل گوگل با عنوان اندروید L در رقابت کامل و شدیدی با IOS۸ در زمینه امنیت و حفاظت اطلاعات خواهد بود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، نسخه بعدی سیستم عامل گوگل که به احتمال زیاد اندروید L است و در ماه آینده رونمایی می‌شود؛ این سیستم عامل دسترسی به اطلاعات کاربری را بدون مجوز صاحب دستگاه محدود و قطع می‌کند.

سخنگوی گوگل در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست گفته است که به مدت سه سال روی رمزگذاری کار کرده‌ایم و حتی کلیدهای بکارگیری شده روی دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی و اشتراک توسط مجریان قانونی نیست.

نیکی کریستوف گفته است که رمزگذاری به شکل پیش فرض در نسخه بعدی سیستم عامل ما فعال است و حتی نباید به فکر فعالسازی آن روی گوشی باشید زیرا به خودی خود فعال است.

اندروید گزینه‌های متعددی را برای رمزگذاری دستگاه‌ها از سال 2011 ارائه کرده اما به شکل پیش فرض روی آنها فعال نبوده است.

البته در نسخه‌های قبلی هم راهکار رمزگذاری دیده شده بود اما آنقدر در لایه‌های پنهانی جای داده شده بود که کاربران کمی قابلیت فعالسازی آن را داشتند.

بنابراین در نسخه جدید با توجه به اینکه به شکل پیش فرض امکانات رمزگذاری دیده شده، تنها کسانیکه گذرواژه دستگاه را بدانند قادر به دسترسی عکس‌ها، ویدئوها و ایمیل‌های موجود در سیستم خواهند بود.

با چنین اقدامی، اندروید در رقابت کامل با IOS8 که رمزگذاری را به صورت پیش فرض روی آیفون فعال می‌کند، قرار می‌گیرد و نگهداری در سطح بالایی از داده‌ها را فعال می‌کند.

هر دو سیستم عامل رقیب، تقریبا دسترسی مقامات مجری قانون به انباره اطلاعاتی را غیر ممکن می‌سازد.

اقدامات این چنینی توسط گوگل و اپل در راستای رشد تجارت شرکت‌های آمریکایی که روی حفاظت داده‌های شخصی تمرکز دارد، است.

محصولات جدید این دو کمپانی برای مقاوم‌سازی در برابر برنامه‌های نظارتی دولت طراحی شده و در راستای کاهش دغدغه‌های مردم در برابر افشاگری‌های ادوارد اسنودن است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک