معاونت هنری آثار جشنواره نمایش عروسکی را در طول سال فعال کند

معاونت هنری آثار جشنواره نمایش عروسکی را در طول سال فعال کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از معاونت هنری می‌خواهم که آثار جشنواره را در طول سال فعال کند تا مردم ایران از آن بهره ببرند و خانواده عروسکی تجربه بیشتری را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک، امشب، 29 شهریور ماه سال 93 در تالار وحدت برگزار شد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم ضمن تشکر از حاضران گفت: از تاخیر به وجود آمده در آغاز مراسم به دلیل دیر آمدن بنده عذرخواهی می‌کنم و بسیار خوشحالم که در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک حضور دارم، البته احسام غم می‌کنم که نتوانستم در طول هفته گذشته در سالن‌های اجرای آثار جشنواره حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه عروسک‌ها نماد مردمان جهان هستند اظهار داشت: ذهن ما جولانگاه آمد و شد عروسک‌ها است. عروسک‌هایی را که بیشتر دوستشان داشتیم یاران وفاداری بودند که در دوران کودکی اسرار و رازهایمان را در بازی هایمان به آن ها می گفتیم. زنده بودن و شادابی و تحرک همواره آرزوی ما برای عروسک هایمان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به داستان «24 ساعت در خواب و بیداری» صمد بهرنگی گفت: او در این داستان دنیای غریبی از زندگی با عروسک‌ها را ترسیم می‌کند به نحوی که جریان زندگی را در رگ عروسک‌های پشت ویترین خیابان به جریان می‌اندازد و تنهایی رغت‌بار قهرمان داستان را در مهمانی باشکوه عروسک‌های زنده به یک شادمانی شگرف از دوستی‌ها و مهربانی‌ها بدل می‌سازد و دوباره همان رویای بیداری را برای عروسک‌هایی که دوست نداریم در خواب باشند زنده می‌کند. عروسک‌ها نماد روشنی از واقعیت‌ها هستند و چون جان می‌گیرند بیانگر مصادیق واقعی زندگی می‌شوند و سخنان آنان برای مردم دلپذیر و از دل برآمده نشان می‌دهد. درسی که از این نمادها می‌آموزیم هم زیستی و خستگی ناپذیری  از ملالت‌ها و انسان شدن و انسان زیستن است.

جنتی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت جشنواره عروسکی در دیپلماسی فرهنگی و میزبانی از کشورهای صاحب سبک در حوزه عروسکی اظهار داشت: تئاتر عروسکی به پشتوانه فرهنگ هر جامعه می‌تواند سفیر خوبی برای حضور در مجامع بین المللی باشد و تلاشی مضاعف لازم است تا این تئاتر نقش و رسالت خود را در نقاط مختلف جهان به خوبی ایفا کند و از این طریق چهره‌ای دقیق و زیبا از مردم مهربان ایران اسلامی به جهان ارائه کند.

وی در پایان اظهار داشت: از معاونت هنری می‌خواهم که  آثار جشنواره در طول سال فعال کند تا مردم ایران از آن بهره ببرند و خانواده عروسکی تجربه بیشتری را کسب کنند. حضور کودکان جشنواره را جذاب کرد و شعارهای حمایت از کودکان مظلوم غزه به جشنواره رنگ و بوی دیگری داد. حضور تمام گروه‌های عروسکی در کنار هم برای پریایی این دوره از جشنواره نشان داد با توجه به شعارهای دولت تدبیر و امید می‌توان  امور را به خود هنرمندان سپرد و با حضورشان در فعالیت‌های جمعی کارهای بزرگی را انجام داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران