مصرف روغن پالم در محصولات لبنی ممنوع می‌شود

مصرف روغن پالم در محصولات لبنی ممنوع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: مصرف روغن های گیاهی و پالم با آغاز فصل پاییز در صنعت شیر و تمامی محصولات لبنی ممنوع می شود.

دکتر عباس زارع نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با بیان اینکه کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی با پایان شهریور ماه دیگر نمی توانند از روغن های گیاهی و پالم در محصولات خود استفاده کنند اظهارکرد: این ممنوعیت حتی شامل محصولاتی از قبیل پنیر پیتزا که مجوز استفاده از روغن پالم را داشتن نیز می‌شود.

وی از استفاده روغن جایگزین در محصولات لبنی خبر داد و گفت: از این پس به جای استفاده از روغن گیاهی پالم از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو در محصولات استفاده می‌شود.

رئیس اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این اقدام شامل تمام کارخانه ها و محصولات لبنی کل کشور می‌شود.

زارع نژاد همچنین از همراهی مسئولان وزارت بهداشت در سفر پیش روی رئیس جمهور به خراسان شمالی خبرداد و افزود: وزیر بهداشت و همراهان ایشان در تمامی سفرهای هیئت دولت به استان های کشور حضور دارند.

دکتر زارع نژاد سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی در مرداد ماه را سفر خوبی قلمداد کرد و گفت: وزیر بهداشت با حضور خود در محل نورآوران سلامت که درحال حاضر در خراسان شمالی مستقر است تلاش های بسیاری انجام داد که با حضور مجدد در استان برای بار دیگر نیز در این مرکز حضور یابد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon