حضور سه میلیون دانش‌آموز از ۲۶ مهر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه

حضور سه میلیون دانش‌آموز از 26 مهر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت:‌المپیادهای ورزشی درون مدرسه از ۲۶ مهر فعالیت خود را در مدارس کشور آغاز می‌کند و در فاز نخست حدود سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرخ قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی تشکیلاتی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار داشت:‌ در آموزش و پرورش تحصیل،‌تهذیب، اخلاق و ورزش پیگیری می‌شود. در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی که ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شده است، 6 ساحت برای تربیت تعیین شده است.

وی افزود:‌ ساحت اخلاقی و اعتقادی، علمی و فناورانه،‌جسمانی و بدنی، سیاسی و اجتماعی، هنری و زیباشناختی و اقتصادی و حرفه‌ای، 6 ساحت تربیت در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را آغاز می‌کنیم که بزرگترین رویداد ورزشی در تاریخ آموزش و پرورش کشور است، گفت: 3 ساحت از 6 ساحت تربیت در قالب المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای هدف‌گذاری شده است که عبارت است از تربیت اجتماعی در قالب این طرح دانش‌آموزان از طریق گروه‌های ورزشی می‌آموزند که چگونه با دیگران تعامل داشته باشند.

فانی ادامه داد: ساحت دوم تربیت اخلاقی است که با برگزاری مسابقات ورزشی رقابت و رفاقت در میان دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و ساحت سوم تربیت جسمانی و بدنی است،‌هم‌اکنون فناوری‌های جدید باعث شده تا تحرک دانش‌آموزان کاهش یابد که از طریق المپیادهای ورزشی می‌توان این ضعف را جبران کرد. در حقیقت دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شرکت در المپیادهای درون مدرسه‌ای به ورزش قهرمانی نیز برسند.

وی بیان کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با نخستین روز هفته تربیت بدنی و در تاریخ 26 مهر در مدارس کشور کار خود را آغاز می‌کند و به 4 ساحت از ساحت‌های 6گانه نظام تعلیم و تربیت توجه دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برآورد اولیه این است که 3 میلیون دانش‌آموز یعنی یک چهارم دانش‌آموزان کشور در فاز نخست تحت پوشش طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه قرار بگیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon