از سرگیری درگیری‌ها در صنعا با وجود اعلام توافق آتش‌بس

از سرگیری درگیری‌ها در صنعا با وجود اعلام توافق آتش‌بس

خبرگزاری تسنیم: درگیری‌ها بین گروه «الحوثی» و ارتش یمن در پایتخت، شامگاه شنبه ساعاتی پس از اعلام توافق برای حل بحران این کشور، از سرگرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، ساعاتی پس از آنکه «جمال بن‌عمر» فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن از دستیابی به «توافقی» برای حل بحران این کشور خبر داد، ولی درگیری‌ها بین الحوثی‌ها و ارتش یمن در «صنعا» پایتخت از سرگرفته شده است.

براساس این گزارش، مبارزان الحوثی کنترل ساختمان‌های تیپ اول زرهی و دانشگاه «الایمان» در صنعا را به دست گرفته‌اند و صدای انفجارهای شدیدی در اطراف این دو ساختمان شنیده می‌شود.

این اتفاقات اندکی بعد از آن رخ داد که بن‌عمر، شامگاه گذشته از حصول «توافقی» برای حل بحران که به درگیری‌های شدیدی میان الحوثی‌ها و ارتش منتهی شده است، خبر داد و تأکید کرد مقدمات برای امضای این توافق در حال آماده شدن است.

از سوی دیگر، «عبدالمالک العجری» یکی از رهبران الحوثی‌ها به خبرگزاری «رویترز» تأکید کرده است که نمایندگانی از جنبش «انصارالله»، روز یکشنبه برای امضای توافق نهایی برای حل بحران کشور، از صعده به صنعا حرکت می‌کنند.

همزمان برخی منابع دولتی به روزنامه «الحیات» اعلام کردند «پیش‌نویس توافق نهایی که جمال بن‌عمر، فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن آن را برای امضا آماده کرده، شامل آتش‌بس فوری، تشکیل دولت شایسته‌سالار ملی و کاهش نسبی بهای سوخت است در مقابل به محض اجرای آتش‌بس، مبارزان الحوثی از شهر صنعا که آن را به محاصره درآورده‌اند، عقب‌نشنینی می‌کنند و به تحصن‌ها در خیابان فرودگاه پایان می‌دهند.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان