مشحون:‌چگونه درفضای ۲۵۰متری مدارس به دنبال طرح‌های ورزشی باشیم/فانی:‌از امکانات موجود هم استفاده نکرده‌ایم

مشحون:‌چگونه درفضای 250متری مدارس به دنبال طرح‌های ورزشی باشیم/فانی:‌از امکانات موجود هم استفاده نکرده‌ایم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون بسکتبال در شورای عالی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: در فضای نهایتا ۲۰۰ متری مدارس نمی‌‌توان المپیادهای ورزشی را اجرا کرد. زمانی که فضا باشد خود به خود دانش‌آموز به دنبال توپ می‌رود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی تشکیلاتی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با اشاره به فرصت‌های طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار داشت: افزایش جذابیت ورزش در میان دانش‌آموزان و از این طریق افزایش علاقه آنها به محیط مدرسه یکی از فرصت‌های مهم المپیادهای ورزشی است.

وی افزود:‌اغلب دانش‌آموزان به غیر از محیط مدرسه امکان شرکت در فعالیت‌های ورزشی را نداشته و زندگی ماشینی آنها را از حرکت دور کرده است. دانش‌آموزان می‌توانند در محیط مدرسه  تحرک لازم را داشته و فقر حرکتی را جبران کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درخصوص رویکردهای طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای عنوان کرد:‌معکوس کردن هرم توجه به رویدادهای ورزشی دانش‌آموزان و بازگشت دوباره به مدرسه،‌توجه به ورزش همگانی و عمومیت بخشی به ورزش در کشور با هزینه‌های کم از جمله رویکردهای این طرح است.

حمیدی ادامه داد: اگر بخواهیم ورزش همگانی در کشور توسعه یابد، دانش‌آموز در مدرسه باید لذت ورزش را بچشد و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با حداقل هزینه‌ها در حیاط مدرسه اجرا می‌شود و برای اجرای این طرح، تمام عناصر موجود در مدرسه از جمله مدیر، معاون،‌انجمن‌های ورزشی، انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان مشارکت دارند.

وی بیان کرد: در پایه اول تا سوم ابتدایی در قالب طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بازی‌های دبستانی، ژیمناستیک و شنا و در پایه چهارم تا ششم دبستان تنیس روی میز،‌طناب زنی و دومیدانی اجرا خواهد شد همچنین در پایه هفتم تا دوازدهم مقطع متوسطه نیز رشته‌های ورزشی آموزشگاهی با توجه به علائق دانش‌آموزان و امکانات مدرسه مرود توجه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل ورزش پهلوانی و آموزش‌های ورزش پهلوانی به عنوان پیوست فرهنگی این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم در ادامه این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف نظرات خود را درخصوص المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌‌ای عنوان کردند که برخی از نظرات بدین شرح است:

آقامیر معاون شهرداری تهران: سازمان ورزشی شهرداری با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اقدامات خوبی را درخصوص ورزش مدارس انجام داده است و در 750 مدرسه دخترانه شهر تهران وسایل ورزش نصب شده است. همچنین شهرداری تهران از برگزاری مسابقات ورزشی و گردشگری در مدارس و مشارکت در این زمینه استقبال می‌کند چرا که توجه به این موارد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توانمندی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود.

مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال: طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که امروز محل بحث این جمع است در کدام مکان و با چه ابزار و امکاناتی قرار است اجرا شود؟ فدراسیون بسکتبال با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده و 4 منطقه آموزش و پرورش را در بحث بسکتبال فعال کرده است اما بارها اعلام کرده‌ایم محل اجرای این طرح در کجاست؟

وی افزود:‌بنده مدتی در منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران مسئولیت داشتم،‌مدارسی را در این منطقه داشتیم که 850 شاگرد در یک فضای 150 متری حضور داشتند به گونه‌ای که زمان زنگ تفریح خود را در راه پله‌ها سپری می‌کردند. هم‌اکنون بیشترین فضای مدارس 250 متر است در چنین فضایی چگونه می‌توان طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را اجرا کرد؟ باید تلاش کنیم فضای 200 متری مدارس را به 1500 متر افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:‌مهمترین نیاز آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های ورزشی فضاست. زمانی که فضا باشد خود به خود دانش‌آموز به دنبال توپ می‌رود اما وقتی دانش‌آموز در فضایی درس می‌خواند که نهایتا 200 متر است چگونه می‌توانیم به نیازهای ورزشی وی پاسخ دهیم؟

به گزارش تسنیم در انتهای این جلسه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خطاب به سخنان رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: مدارس با فضای خوب کم نداریم به گونه‌ای که حتی با شهرداری مذاکره کرده‌ایم تا بعدازظهرها درهای این مدارس را بازکنیم تا کودکان محله برای ورزش از فضای این مدارس بهره‌مند شوند. هم‌اکنون حدود 70 درصد از امکانات برای اجرای طرح‌های ورزشی فراهم است اما متاسفانه از این 70 درصد هم نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon