وجود ۸۰۰ هزار فرد فاقد بیمه در حاشیه کلانشهر تهران پیش از اجرای طرح بیمه سلامت همگانی

وجود 800 هزار فرد فاقد بیمه در حاشیه کلانشهر تهران پیش از اجرای طرح بیمه سلامت همگانی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به پوشش همگانی بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه گفت: تنها در حاشیه کلانشهر تهران ۸۰۰ هزار فرد فاقد بیمه وجود داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در مراسم تودیع و معارفه رؤسای بیمه سلامت استان تهران اظهار داشت: تأمین و ارتقای سلامتی نیاز هرجامعه است براین اساس آموزه‌های دینی و قوانین بالادستی جامعه مانند قانون اساسی بر حفظ و ارتقای سلامت در جامعه تأکید دارند. سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت نیز منشور کاملی از تولیت بخش سلامت است.

وی ادامه داد: ارکان نظام سلامت در قانون برنامه پنجم اوج تکامل در بحث قوانین سلامت است که شامل دو رکن ارائه دهنده خدمت سلامت و خریدار سلامت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: سازمان به عنوان خریدار سلامت براساس بند الف ماده 38 موظف است نسبت به پوشش فراگیر جامعه اقدام کند چیزی که از سال 73 تحت عنوان قانون بیمه خدمات همگانی عمومی مصوب شده بود اما تا سال 92 اجرایی نشده بود.

محسنی بندپی گفت: ما افرادی را که زیر چتر پوشش همگانی سلامت نبودند به زیر این چتر آوردیم به طور مثال در حاشیه کلان شهر تهران 800 هزار نفر فاقد بیمه بودند و درسال 91، 4.6 مراجعه کنندگان برای بیمه سلامت دچار هزینه‌های فلاکت‌بار می‌شدند. در نتیجه یکی از رسالت‌های ما کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های موفقیت یک دولت رویکرد آن نسبت به بحث سلامت است در دولت‌های قبل بار سلامت روز به روز از دوش دولت برداشته و به دوش مردم گذاشته می‌شد. مردم حتی در مواردی با فروش اثاثیه منزل خود هزینه درمان خود را می‌پرداختند.

وی افزود: در دولت جدید با رویکرد سلامت محور اولویت‌هایی مانند مطالبات پیمانکاران برق و آب کنار گذاشته شد و به جای آن 12 هزار میلیارد تومان در بحث سلامت هزینه شد. ما نیز وظیفه داریم با توجه به تزریق پول از پرداخت بیماران صیانت کنیم و برای این هدف باید درک درستی از شرایط روز داشته باشیم و با ذی نفعان این حوزه همکاری کنیم. ضمن اینکه تدوین اطلاعات و مستند سازی باید یکی از اولویت‌های ما باشد چرا که در غیر این صورت منابع بخش سلامت رضایتمندی لازم را حاصل نخواهد کرد.

در ادامه این مراسم پهبد پورشبانان اظهار داشت: از زمان اجرای طرح بیمه سلامت همگانی تاکنون در استان تهران 800 هزار جلد دفترچه بیمه چاپ شده که 600 جلد آن به دست متقاضیان رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به حدود هفت هزار و 800 موسسه طرف قرارداد این اداره کل حجم عملیات مالی به عنوان بزرگترین واحد اجرایی بیمه سلامت بالغ بر 20 درصد درآمد کل کشور است که از 1200 موسسه بیمه گذار وصول می‌شود.

 مدیرکل سابق اداره بیمه سلامت استان تهران افزود: پرداختی و هزینه این اداره کل بالغ بر 25 درصد هزینه درمان کل کشور است و حدود 60 میلیارد تومان به صورت ماهانه برای هزینه درمان به موسسات طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

پورشبانان گفت: درسال 91 600 میلیارد تومان و در سال 92 بالغ بر 700 میلیارد تومان هزینه پرداختی درمان این اداره کل بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon