سخنگوی انصارالله: در حال بررسی پیش‌نویس طرح توافقنامه هستیم/ اگر شرایط مطلوب بود به صنعا می‌رویم

سخنگوی انصارالله: در حال بررسی پیش‌نویس طرح توافقنامه هستیم/ اگر شرایط مطلوب بود به صنعا می‌رویم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصارالله یمن در خصوص برخی اخبار ضدونقیض در مورد امضای توافقنامه با حکومت این کشور گفت: متن توافقنامه به دست ما رسیده است و در حال بررسی آن هستیم و تا ساعات آینده نظر خود را در این مورد بیان خواهیم کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در خصوص مذاکرات با دولت این کشور برای رسیدن به توافق گفت: باید بگویم هم اکنون گفت‌وگوهایی بر اساس آخرین نسخه از پیش‌نویس طرح توافق آتش‌بس در جریان است.

وی افزود: فرستاده سازمان ملل نزد ما آمد و ما به او پیشنهادات خود را ارائه کردیم، اساس این یشنهادات این بود که هر توافقی باید بتواند خواسته‌های ملت را برآورده کند.

عبدالسلام گفت: هم اکنون در حال بررسی پیش‌نویس هستیم که دقایقی پیش به دست ما رسیده است تا آن را به‌دقت بررسی کنیم و مطمئن شویم که پیشنهادات ما به آن اضافه شده است یا نه و بر همین اساس در صورتی که همه‌چیز به‌صورت مطلوبی پیش رود پس از یک ساعت نمایندگان ما به صنعا خواهند رفت.

سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد: در صورتی که توافق به امضا برسد این مسئله یک پیروزی واقعی برای ملت یمن است که در این انقلاب مبارزه کرد و دولت نیز به‌سوی معیارهای برتری پیش خواهد رفت.

عبدالسلام در مورد اجرای نتایج کنفرانس گفت‌و‌گوهای ملی گفت: توافقی نیز در مورد اجرای دست‌آوردهای کنفرانس گفت‌وگوی ملی و لغو طرح افزایش بهای حامل‌های انرژی در دو مرحله، صورت خواهد گرفت که این مسئله برای همه ملت یمن یک دست‌آورد مثبت خواهد بود.

وی در مورد درگیری‌های روز گذشته در صنعا پایتخت یمن گفت: در خصوص حوادث روی‌داده در صنعا باید بگویم که به‌لطف خداوند، کمیته‌های مردمی و با همراهی ما، پیروزی‌‌های بزرگی را در مبارزه با جنایتکاران وابسته به دولت در صنعا پایتخت، محقق کردند.

عبدالسلام افزود: افراد وابسته به دولت، راهپیمایان را به‌صورت وحشیانه‌ای مقابل کاخ نخست وزیری و در خیابان المطار و در منطقه الشملان به خاک و خون کشیدند.

وی در پایان تصریح کرد: همگان توحش این افراد را در کشتار راهپیمایان مسالمت آمیز دیدند، می‌دانید که ملت یمن مسلح است و این 10 شهید و یک‌صد زخمی می‌توانستند سلاح برداشته از خود دفاع کنند، اما آنان فعالیت مسالمت آمیز و متمدنانه را برگزیدند.

مردم یمن از پنج هفته پیش علیه سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت این کشور با رهبری جنبش انصارالله این کشور در اعتراضی مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمدند. معترضان اعلام کردند که خواسته‌های آنها شامل برکناری دولت فاسد، اجرای نتایج کنفرانس گفت‌و‌گوهای ملی و لغو طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

در ادامه تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن هفته گذشته نیروهای امنیتی وابسته به دولت با حمله به تظاهرات کنندگان 10 تن را کشته و 100 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

برای تضمین امنیت معترضان اقدام به دفاع از آنها کردیم

سخنگوی جنبش انصار الله یمن، تاکید کرد: متاسفانه دولت تضمینی برای حمایت از انقلاب و متوقف کرد هدف قرار گرفتن معترضان ارائه نکرد و ما برای آنکه از امنیت عمومی محافظت کرده و ما برای  تضمن امنیت انقلاب اقدام به دفاع از آن کردیم.

وی افزود: ما با جنایتکران در دولت مقابله کرده و به یاری خداوند درس خوب و بسیار مهمی به آنان داده شد، همچنین گروهک‌های تکفیری که از اطراف صنعا، خارج آن و همچنین خارج از کشور به صنعا آمده بودند نیز نتوانستند برای آنان سودی داشته باشند.

درگیری‌های انصارالله با دولت نیست

محمد عبدالسلام گفت: ما معتقدیم، درگیری‌هایی ما در صنعا با دولت به عنوان یک سازمان، ساختمان‌های دولتی و رسمی و موسسات وابسته به آن نیست، بلکه با جنایتکارانی است که وابسته به گروه نظامی سرلشگر علی محسن الاحمر هستند که حتی علیه رئیس جمهور نیز دست به تمرد زده‌اند.

وی گفت علی محسن الاحمر هم اکنون درگیری‌های جاری در مناطق مختلف پایتخت را فرماندهی می‌‌کند، الاحمر می‌بایست تنها یک مشاور می‌بود اما هم اکنون او ده‌ها تانک، چندین گروه مزدور، شبه نظامیان تکفیری و چندین گروه نظامی از ارتش را در اختیار دارد. وضعیت هم اکنون در صنعا اطمینان بخش بوده و به سوی آرامش و از میان برداشتن این جنایتکاران پیش می‌رود تا زمینه‌ برای توافق سیاسی آماده شود.

عبدالسلام در خصوص آنچه در محدوده ساختمان تلویزیون رسمی یمن روی داده بود گفت: باید بگویم که درگیری در این نقطه تنها  با گردان چهارم بود و با هدف کنترل ساختمان تلویزیون و یا به تعطیلی کشاندن آن روی نداد؛ به همین دلیل ما چندین بار به دولت اعلام کردیم که باید این گردان را متوقف کند؛ زیرا او خود این درگیری‌ها را آغاز کرد و ساکنان منطقه از این امر آگاهی دارند.

گردان چهارم ارتش به انقلاب پیوسته است

وی گفت: گردان چهارم خود محوطه ساختمان رادیو تلویزیون را تبدیل به میدان جنگ کرد و ما مجبورشدیم به سمت اماکنی تیراندازی کنیم که از آنجا به سمت ما شلیک می‌شد.ما مجبور به دفاع از خود شدیم و به لطف خداوند روز گذشته موفق شدیم طی مذاکره با این گردان آنها را قانع به پیوستن به انقلاب کنیم، آنان به انقلاب پیوسته و آن را تایید کردند، به این صورت موفق شدیم به این موضوع پایان دهیم.

برخی‌ها می‌خواهند افکار را عمومی نسبت به ما، تغییردهند

عبد السلام در ادامه  درخصوص وضعیت ساختمان رادیو تلویزیون رسمی یمن گفت : هم اکنون ساختمان تلویزیون نه بمباران شده و نه بسته، این ساختمان درحال ادامه فعالیت‌های طبیعی خود است، برخی تلاش‌ها برای تغییر افکار عمومی نبست به ما وجود داشت، آنان می‌گفتند که ما خبرنگاران و رسانه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهیم، هدف قرار دادن ساختمان تلویزیون رسمی تنها به دلیل حظور یک گردان نظامی با تجهیزات کامل در محوطه آن و آغاز حمله از سوی آنان بود.

تمامی ساختمان‌های دولتی و منازل مقامات دولتی وابسته به جریان اخوان المسلمین که مواضعی علیه ما داشتند اما با ما مقابله نکردند، در امنیت باقی مانده است و هیچ آسیبی ندیده است.هیچ یک از موسسات و ساختمان های دولتی مانند مراکز نظامی‌، فرودگاه، ساختمان رادیو و تلویزیون و تاسیسات مخابراتی از سوی ما هدف قرار نگرفتند و این امر به همکان تفهیم کرد کرد که مشکل ما، ملت و کمیته‌های مردمی با برخی افراد نفوذی به داخل دولت است که وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را مرتکب شدند و مشکلی با دولت رسمی نداریم.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان