رئیس‌جمهور با رعایت مصالح انقلاب و منافع ملی با اراده تحقیر اوباما مقابله کند

رئیس‌جمهور با رعایت مصالح انقلاب و منافع ملی با اراده تحقیر اوباما مقابله کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان "از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که احساسات شخصی‌اش را در مراودات دستگاه دیپلماسی دخیل نکند" گفت: رئیس‌جمهور با تدبیر به راه طی‌شده سال گذشته اندیشیده و آبروی این ملت را در جای خودش صرف کند".

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در سخنانی ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، گفت: یکی از تذکرات مقام معظم رهبری به مسئولان کشور، پرهیز از اشتباه برآورد و محاسبات بود. همگان می‌دانیم که انقلاب اسلامی منشأ یک تحول بزرگ در جهان و معلوم کردن قیمت دین و ارزش اراده مردم بود. استبداد 2500 ساله از ایران رخت بر بست و نظام سلطه به‌محوریت آمریکا به چالش کشیده شد.

وی با بیان اینکه آمریکا قطب سلطه‌گران جهان و به‌دنبال جهانی‌سازی است و در این مسیر هر جنایتی را انجام می‌دهد، افزود: آمریکا خودش مبدع و پشتیبان تروریسم دولتی و غیردولتی است. این کشور از رژیم کودک‌کش اسرائیل حمایت می‌کند و داعش را به وجود آورده و این رژیم را به‌عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی خودش در جهان اسلام به کار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، تصریح کرد: این کشور بی‌شرمانه خودش را ضدتروریسم و مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. آمریکا امروز به‌دنبال احیای آبروی از دست رفته خویش است. امروز، آمریکا و سرانش منفورترین سران کشورها نزد اذهان ملت‌ها هستند.

زاکانی ادامه داد: امروز آمریکا به‌دنبال بازگشت به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به‌بهانه مبارزه با تروریسم و سرکوب بیداری اسلامی و نهضت مستضعفین جهان و خاموش کردن کانون این بیداری، یعنی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: شاهد این ادعا، شکست در سوریه و عراق و در سایر نقاط جهان است. این کشور امروز از درون با تضادهای جدی مواجه شده که جنبش 99درصدی و اعتراض سیاه‌پوستان در فرگوسن از این دست دلایل است. امروز مسئولین آمریکا اذعان می‌کنند که این ابرقدرتی در حال افول است.

نماینده مردم تهران در مجلس به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در 22 مرداد امسال، در دیدار سفرا به‌تفصیل بیان داشتند که ما با همه دنیا، به‌جز رژیم آدم‌کش و کودک‌کش صهیونیستی و آمریکا رابطه داریم. مذاکره با آمریکا نه‌تنها هیچ نفعی ندارد، بلکه فرمودند در برخی از نکات مضر هم هست. البته سال گذشته تا سطح وزیر امور خارجه، بنا شد، مذاکراتی به‌دلیل مسائل حساس هسته‌ای و دریافت تجربه‌ای مجدد از مذاکره با آمریکا، با این کشور مذاکراتی صورت گیرد، اما ایشان نتیجه‌گیری کردند و فرمودند که در عوض دشمن گستاخ‌تر و دشمنی آمریکا بیشتر شد. لحن آمریکایی‌ها تغییر کرد و اهانت‌آمیز و تندتر با مردم رشید کشور ما برخورد کردند.

زاکانی با اشاره به اظهارات اهانت‌آمیز وندی شرمن در 11 مهر سال گذشته که گفته بود، فریب در ژن ایرانی‌ها نهفته است، افزود: آن‌ها تحریم‌ها را روز به روز بیشتر کردند. در سال گذشته شاهد بودیم که 31 شرکت و نهاد ایرانی و 15 شرکت خارجی تحریم شد. 16 شرکت کشتیرانی جدید هم به لیست تحریم‌ها اضافه شدند. 5 بانک جدید ایرانی و 3 بانک خارجی، 20 فرد دیگر ایرانی و دو فرد خارجی جدید به لیست تحریم‌ها اضافه شدند و مجموعاً به‌میزان جریمه شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران هم 9 میلیارد و 561 میلیون و 400 هزار دلار اضافه شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا تهدیداتش بیشتر شده است، گفت: جان کری در 4 بهمن سال گذشته اعلام کرد که اگر ایران از توافقنامه عدول کند، گزینه نظامی علیه این کشور آماده و مهیاست. آنها بی‌شرمانه ما را به جهانیان منفعل معرفی کردند و ما نزد ملت‌ها به تذبذب متهم شدیم، البته توقعات آن‌ها هم بیشتر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: سال گذشته رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک دیدارهای متعدد و فعالیت‌های فوق‌العاده مطلوبی داشت، اما برخی زیاده‌روی‌ها هم صورت گرفت که دیدار زودرس با جان کری توسط وزیر امور خارجه و گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور با اوباما از این دست بود.

زاکانی ادامه داد: سال گذشته رئیس‌جمهور در دیدار با اوباما اعلام کرد که پاسخ تلفنی بنده به او به‌دلیل دلسوزی برای وی و در سایه تحقیری بود که در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا متحمل شده بود، اما رئیس‌جمهور بهتر می‌داند که در سال گذشته شاهد بودیم که اراده رئیس‌جمهور آمریکا و دستگاه دیپلماسی وی، تحقیر رئیس‌جمهور، دولت و ملت رشید ایران اسلامی بود و این نشان داد که ترحم بر پلنگ تیزدندان، ستمکاری بود بر گوسفندان.

وی با بیان "امروز در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، شاهد زمزمه‌ها و تحرکات سرپنجه‌هایی در رسانه‌های کشور هستیم که دانسته و یا ندانسته، آب به آسیای دشمن می‌ریزند و نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند" افزود: ما ضمن هشدار به رعایت مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی، مجدّانه از رئیس‌جمهور خواستاریم که احساسات شخصی خود را در مراودات دستگاه دیپلماسی کشور که به‌نمایندگی مردم رشید و فهیم انقلابی کشورمان به‌عهده دارد، دخیل نکند و با تدبیر و اعتدال به راه طی‌شده سال گذشته اندیشیده و سرمایه و آبروی این ملت نمونه و انقلاب اسلامی را در جای خویش صرف کند تا اسباب توفیقات بیشتری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از حقوق مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی، با هر کژی در مسیر انقلاب اسلامی مقابله می‌کند و از همه ظرفیت‌ها در این راستا بهره خواهد برد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon