اعضای گروه ۲۰ در مورد روش احیای اقتصاد جهانی اختلاف دارند

اعضای گروه 20 در مورد روش احیای اقتصاد جهانی اختلاف دارند

خبرگزاری تسنیم: رهبران مالی گروه ۲۰، همچنان متعهد به هدف رشد بالاتر برای اقتصاد جهانی هستند، اما در زمینه شیوه دستیابی به این هدف با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رهبران مالی گروه 20، همچنان متعهد به هدف رشد بالاتر برای اقتصاد جهانی هستند، اما در زمینه شیوه دستیابی به این هدف با یکدیگر اختلاف نظر دارند. آلمان با راه حل آمریکا و سایر کشورها برای اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی فوری بیشتر مخالف است.
روز شنبه در نشست وزرای دارایی و بانک های مرکزی کشورهای گروه 20، جو هاکی، وزیر خزانه داری استرالیا در مورد یک طرح بلندپروازانه برای افزایش رشد اقتصاد جهانی، مقاوم کردن سیستم بانکی جهانی و بستن منافذ فرار مالیاتی شرکت های بزرگ چندملیتی صحبت کرد.
وی که  در ماه فوریه به عنوان بخشی از برنامه ریاست استرالیا بر گروه 20، کمپینی را برای افزایش 2 درصدی به رشد اقتصاد جهانی تا سال 2018 ایجاد کرده بود گفت: «ما فرصت تغییر سرنوشت اقتصاد جهانی را داریم.»
اما با توجه به کند شدن رشد اقتصادی در کشورهای عضو از جمله چین، ژاپن، آلمان و روسیه در ماه های اخیر، این هدف بیش از حد دور از انتظار به نظر می رسد. این هفته سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای پیش بینی خود از رشد اقتصادی اکثر اقتصاد های مهم جهان را کاهش داد.
جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا از حوزه یورو و ژاپن خواسته تا برای افزایش تقاضا و احیای فعالیت های اقتصادی تلاش بیشتری انجام دهند.
اما نماینده آلمان در گروه 20 در این باره گفت: «ما با اقدامات محرک اقتصادی کوتاه بینانه مخالفیم.» وی افزود، در اکثر کشورها میزان بدهی ها همچنان زیاد است و این اجازه افزایش هزینه ها را نمی دهد.
آلمان به شدت تحت فشار است تا اجازه دهد حوزه یورو از سیاست های ریاضتی خود بکاهد و از طریق افزایش هزینه های دولتی یا کاهش مالیات ها اقتصاد خود را رونق بخشد.
تنش های ژئوپلتیک اخیر، از درگیری ها در خاورمیانه گرفته تا اختلافات بین روسیه و اوکراین، موجب شده است تا چشم انداز فعالیت های اقتصادی در جهان چندان مثبت نباشد.
هاکی گفت، استرالیا به عنوان میزبان نشست گروه 20 امسال، از دیگر اعضای گروه نظرخواهی کرده است که آیا روسیه باید در نشست رهبران در ماه نوامبر در بریسبین شرکت داشته باشد یا نه.
انتهای پیام/ 87

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه