برچسب ویژه سرویس مدارس نماد اعتماد و امینت آنهاست

برچسب ویژه سرویس مدارس نماد اعتماد و امینت آنهاست

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برچسب ویژه سرویس مدارس نماد اعتماد و امینت آنهاست و با خودروهای فاقد این برچسب به عنوان مصادیق تخلف برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ «رونمایی از برچسب سرویس مدارس» عنوان برنامه‌ای است که قرار بود امروز ساعت 9:30 در تالار ایوان شمس و با حضور معاون شهردار تهران،‌ مدیر سازمان تاکسیرانی،‌ مدیر آموزش و پرورش شهر تهران و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شود اما این نشست بدون حضور تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با یک ساعت و 15 دقیقه تأخیر و درحالی که برخی از آنها با رسانه‌های تصویری مصاحبه خود را انجام داده بودند، آغاز شد.

میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ابتدای این نشست،‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا مراسم رونمایی از برچسب‌ها یک هفته بعد از توزیع آنها صورت گرفته است،‌ اظهار داشت: رونمایی باید از قبل از ماه مهر انجام شود و بنده فکر می‌کنم این کار در چارچوب اصولی انجام شده است.

اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره چگونگی نظارت بر سرویس‌های مدارس،‌ گفت: مدیران مدارس ملزم به استفاده از سرویس‌هایی هستند که برچسب سرویس مدارس را دارند. ما در این زمینه از ظرفیت نظارت سازمان تاکسیرانی و پلیس، ظرفیت نظارت مدیران اجرایی مدارس و نظارت والدین دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در هر مدرسه یک نفر به عنوان مدیر اجرایی در نظر گرفته شده است،‌ افزود: با راننده سرویس‌‌هایی که فاقد برچسب مذکور باشند به عنوان یکی از مصادیق تخلف برخورد خواهد شد. ضمن اینکه مسئولیت پیگیری این کار به عهده مدیران اجرایی مدارس است.

مظفر در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش دیگری درباره نرخ سرویس‌ مدارس،‌ تصریح کرد: هر ساله افزایش نرخ پیشنهادی در کمیسیون حمل و نقل و در نهایت در صحن علنی شورای شهر مصوب می‌شود. بر این اساس در سال جاری افزایش 20 درصدی نرخ‌ها تعیین شده است و ملاک عمل خواهد بود. البته ممکن است برخی سرویس‌های غیرمجاز از نرخ مصوب تخطی کنند که بر همین اساس است که تأکید می‌کنیم خودروی سرویس مدرسه باید دارای این برچسب باشد زیرا این دسته از خودروها نرخ مصوب را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز هر ساله نرخ سرویس‌ها را به مناطق 22 گانه اعلام می‌کنند و مدارس موظف هستند طبق آن قرارداد منعقد کنند، افزود: سال گذشته هیچ‌گونه شکایت رسمی در محاکم قضایی و حقوقی نداشتیم یا حداقل آموزش و پرورش درباره آن به سازمان تاکسیرانی اعلام نکرد. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تهران در ادامه اظهارات مظفر،‌ گفت: طی روزهای آینده دفترچه‌ای را منتشر می‌کنیم که در آن همه تکالیف، حقوق سرویس مدارس و نرخ‌ها قید شده است و در اختیار همه دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدارس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخشی از تخلفات ناشی از عدم اطلاع بهره‌بردار از نوع سرویس و خدمات است اما برای امر نظارت تیم‌های نظارت و بازرسی وجود دارد که به مناطق مراجعه می‌کنند و با مورادی که تخلف شده باشد برخورد خواهد شد. این در حالی است که یک نسخ هاز قرارداد منعقد شده بین والدین دانش‌آموزان و مدرسه باید در دسترس بازرس باشد تا از طریق آن به رعایت یا عدم رعایت نرخ‌های مصوب پی‌ ببریم.

چهاربند تأکید کرد: قرارداد باید کاملا شفاف و در دسترس بازرسین باشد البته مسئولیت انتخاب پیمانکار سرویس و نظارت مستمر بر عهده انجمن اولیا و مربیان است و اگر تخلفی صورت گیرد مخاطب رئیس انجمن خواهد بود نه مدیر مدرسه.

وی افزود: همه مدارس از جمله مدارس غیردولتی موظف هستند ضوابط تعیین شده برای استفاده از سرویس مدارس را رعایت کنند. در واقع خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود به استناد نهادی به نام مدرسه باید در چارچوب ضوابطی باشد که آموزش و پرورش اعلام می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: یک هزار و 85 دانش‌آموز و حدود 4 هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی در تهران وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم 105 هزار نفر از سرویس مدارس استفاده کنند. برای این تعداد 16 هزار خودرو برآورد شده که اگر کافی نباشد از سایر خودروها و آژانس‌ها استفاده خواهیم کرد. اگر مدرسه‌ای با کمبود وسیله نقلیه مواجه شود باپیکیری می‌تواند طی 72 ساعت وسیله نقلیه مجاز را تهیه کند.

شهرام جبار زادگان معاون آموزش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز در این نشست در پاسخ به پرسشی درباره آموزش رانندگان سرویس مدارس،‌ اظهار داشت: اصول آموزشی لازم به رانندگان سرویس مدارس به صورت نیم روزه ارائه شده است. بر این اساس مأموران پلیس راهور آموزش لازم را در حوزه ترافیکی به رانندگان داده‌اند این در حالی است که بخش دیگر آموزش‌ها شامل آموزش‌های رفتاری و مباحث اخلاقی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره لزوم تدام آموزش‌‌ها گفت: در طول سال این آموزش‌ها افزایش می‌یابد ضمن اینکه راه‌آندازی مرکز آموزش تاکسیرانی فرصتی برای استمرار این آموزش‌ها خواهد بود. ما بر این باوریم آموزش راننده‌های تاکسی آموزش غیر مستقیم همه راننده‌هاست.

مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: مرکز کنترل نظارت سازمان تاکسیرانی مکانیزم‌های خوبی را به صورت هوشمند فراهم کرده که یکی از آنها صدور کارت هوشمند است راننده‌‌های سرویس مدارس است. بر این اساس با استفاده از سیستم‌های آ.اف.آی.دی امکان ارتباط فنی با مرکز نظارت و راننده خودرو حاصل می‌شود به این معنی که ناظر می‌تواند از طریق کارت هوشمند به اطلاعات راننده دست یابد و علاوه بر آن از تخلفات قبلی احتمالی راننده مطلع شود. در ادامه این روند اعمال قانون و برخورد انظباطی هم در کوتاهترین زمان ممکن در آن مرکز قابل گزارش‌گیری است.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon