توان تأمین نیاز بازار روسیه به تجهیزات سی.ان.جی را داریم

توان تأمین نیاز بازار روسیه به تجهیزات سی.ان.جی را داریم

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سازندگان تجهیزات سی.ان.جی استقبال شرکتهای روسیه برای استفاده از توان و ظرفیت صنعت سی.ان.جی ایران را خبر خوبی دانست و گفت: در صورت شناخت بیشتر از بازار روسیه، ظرفیت تأمین نیاز بازار روس وجود دارد.

شهریار خاشع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این که خبر اعلام نیاز روسیه به فناوری صنعت سی.ان.جی را تنها از رسانه‌ها شنیده است، در پاسخ به این سؤال که آیا صنعت سی.ان.جی کشور توان تأمین نیاز روسها را دارد؟ گفت: در کشور ظرفیت زیادی برای تولید تجهیزات سی.ان.جی و صدور آن وجود دارد؛ چرا که ظرفیتهای این صنعت بیش از نیاز داخل کشور است.

وی با اشاره به این که اگر چه روسیه امکاناتی را برای خودروهای سبک خود فراهم کرده است و حتی به طور سمبلیک قطار سی.ان.جی سوز دارد گفت: اما به عنوان یک کشور مطرح مصرف کننده گاز طبیعی در بخش ناوگان حمل و نقل نیست، در واقع  سهم سی.ان.جی در سبد سوخت حمل و نقل روسیه مشخص نیست و گمان نمی کنم که گاز طبیعی سهم عمده‌ای در این سبد داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سازندگان تجهیزات سی.ان.جی با اظهار این که مخزن گاز تولید شده در ایران نسبت به مخزن روسی به دلیل استفاده از فناوری‌های روز کیفیت بهتری دارد گفت: همچنین صنعت کشور قابلیتهای قابل توجهی برای تولید کیت مورد نیاز روسها دارد.

خاشع افزود: در صورتی که اعلام شود این کشور چه تجهیزاتی و با چه مشخصاتی نیاز دارد تولید کنندگان داخلی کیت، شیرآلات و تجهیزات کنترلی صنعت سی.ان.جی می‌توانند محصولات مورد نیاز آنها را با کیفیت قابل قبولی تولید کنند.

او با اشاره به این که ایران جزو معدود کشورهایی است که موتور پایه گازسوز خودرو تولید می‌کند گفت: اگر چه تقاضا برای این نوع موتور خودرو در کشور بالاست اما در صورتی که کشور روسیه هم خواهان آن باشد امکان تأمین این نیاز در داخل وجود دارد.

وی ادامه داد: بازار صنعت سی.ان.جی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ تبدیل خودرو و ارتقا فناوریهای خودروهای گازسوز قدیمی که شاید چندان بازار جذابی نباشد و دیگری تولید خودروهای گازسوز در خودروسازیها که نیازمند ارتباط و هماهنگی با خودروسازیهای کشور روسیه است.

وی با اشاره به این که ایران پیش از این به‌طور سنتی ارتباط تجاری زیادی با روسیه نداشت گفت: با توجه به این که هر دو کشور ساختارهای متفاوتی دارند، برای افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور نیاز به بستر سازی وجود دارد. همچنین برای حضور قوی باید شناخت بیشتری از بازار و صنعت سی.ان.جی کشور روسیه به دست آورد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سازندگان تجهیزات سی.ان.جی در پایان گفت: استقبال شرکتهای روسیه برای استفاده از توان و ظرفیت صنعت سی.ان.جی ایران خبر خوبی است؛ چون یک فرصت مناسب برای رشد این صنعت محسوب می‌َشود البته تحقق این همکاری نیازمند کار زیاد از سوی بخش دولتی و خصوصی دو کشور ایران و روسیه است.

به گزارش تسنیم، علاوه بر این که در روزهای اخیر ایران و روسیه برای توسعه تجارت میان دو کشور تفاهم‌نامه امضا کردند، سعید پاک سرشت؛ مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، هم پیش از این با بیان این که فناوری سی ان جی در کشور ایران یک فناوری کاملا تجاری و بلوغ یافته است گفته بود: به همین دلیل شرکتهای روسی برای دریافت تکنولوژی در حوزه سی.ان.جی از ایران اعلام نیاز کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه