اقدامات ساخت واگن در مشهد انجام شده است/ قطار شهری تا سال ۹۴ به فرودگاه متصل می‌شود

اقدامات ساخت واگن در مشهد انجام شده است/ قطار شهری تا سال 94 به فرودگاه متصل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: سال گذشته در فرودگاه مشهد ۷.۵ میلیون نفر جابه‌جا شدند و در سیستم جهانی برای اینکه به استاندارد برسیم باید به فرودگاه متصل شویم که امیدواریم سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، قاسم طاهری صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت قطار شهری مشهد 85 میلیون با قطار شهری جابه جا شده‌اند و بیش از 11 میلیون نفر درایستگاه بسیج جابه جا شده اند که به دلیل تشرف به حرم مطهر رضوی بیشترین حجم مسافر را داشته است.

طاهری تصریح کرد: اسفند 91 رکورد بیشترین مسافر را داشتیم و در شهریور سال 93 نیز تا 3 میلیون نفربا مترو جابه جا شده اند واین تعداد از ابتدای سال 93 به 95 هزار نفر رسیده ‌و در شب میلاد امام هشتم(ع) رکورد جابه جایی مسافران به 152 هزار نفر رسید.

وی افزود: کمترین میزان جابه جایی مسافر بین ساعت 6 تا 7 صبح است و البته در روزهای تعطیل تعداد مسافران به نصف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهدعنوان کرد: سال 79 کلنگ قطار شهری مشهد به زمین خورد و در سال 1389 به بهره‌براری رسید اما متاسفانه آن طور که باید مردم با مترو جابه جا نمی‌شوند در حالی که سرعت مترو 35 کیلومتر است اما میانگین سرعت اتوبوس 15 کیلومتر بوده و همچنین هزینه و آلودگی قطار شهری به نسبت اتوبوس و تاکسی بسیار کمتر است.

طاهری تصریح کرد: طبق قانون سامانه حمل و نقل ریلی باید توسط دولت و شهرداری تامین شود و در سه سال گذشته برای هر سال برای قطار شهری مشهد 30 میلیارد تومان بوده که امسال تا به امروز تنها 1.2 میلیارد تومان دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 واگن در قطار شهری مشهد موجود است که از 34 واگن استفاده می‌شود و با توسعه خط یک باید تعداد واگن‌ها را افزایش دهیم؛ البته شهرداری مصوب کرده تا سازمان قطارشهری خود به ساخت واگن اقدام کند و جلسات همفکری با واگن‌سازهای معتبر کشور برگزار کرده ایم و برای قطعات نیز قراردادهایی با شرکت‌های داخلی بسته شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon