طرح حفاظت از جنگل‌های گیلان تشدید می‌شود


طرح حفاظت از جنگل‌های گیلان تشدید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی، گفت: طرح حفاظت از جنگل‌های گیلان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، داود زارع ظهر امروز در دیدار با نمایندگان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل و رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صیانت و نگاه داشت منابع طبیعی، اظهار کرد: استان گیلان توانمندی‌های بسیاری برای توسعه داشته و دارد، باید با مدیریت مناسب و استفاده از شیوه‌های کارشناسی شده و مناسب به توسعه پایدار دست یافت.

داود زارع با بیان اینکه طرح حفاظت از جنگل‌های گیلان تشدید می‌شود، افزود: دیدگاه مدیران و نمایندگان استان برای اعتلای روز افزون نام گیلان و گیلانی دیدگاه خوبی است.

وی گفت: عزم و اراده جمعی برای دستیابی به مقصود بوجود آمده است و در این مسیر اداره کل منابع طبیعی با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و پیشگیری از تخریب و نابودی منابع طبیعی و مواهب خدادادی، دوشادوش مسئولان آماده خدمت به استان و هم استانی‌های ارجمند است.

در این دیدار نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در روش‌های مدیریتی باید افراط و تفریط کرد و با طرح‌هایی نظیر بستن در جنگل و عدم استفاده از نعمت در اختیار، به سمت افراط رفته‌ایم در صورتی که هر درخت عمر مفیدی دارد و در پایان دوره زندگی خود و پیش از اینکه مضار آن بر منافع وجودی پیشی گیرد باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ایرج ندیمی با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی افزود:گیلان به طبیعت، آب و هوای لطیف و مناسب خود شهره و شناخته می‌شود و همه اینها به لطف وجود جنگل‌ها و مراتع استان است که موجب سرسبزی و طراوت استان شده‌اند پس اگر استان گیلان را همین گونه که هست می‌خواهیم باید منابع طبیعی را حفظ و در اعتلای بیشتر آن بکوشیم.

در ادامه نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسانه در مدیریت جنگل، گفت: سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه استان همزمان با حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست از اهداف تمامی دست‌اندرکاران نظام است.

عطااله حکیمی افزود: در این راستا روش‌مندکردن امور برای جلب سرمایه‌گذار و هدایت سرمایه وی در مسیری که تمامی اهداف مورد نظر اعم از رفع بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم همگام با حفظ طبیعت و منابع طبیعی آن لحاظ شود، در اولویت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به اجماع منطقی و بهره‌گیری از نظرات سازنده متولیان توسعه استان تشکیل جلسات راهبردی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان و فرمانداران شهرستان‌های گیلان به عنوان یکی از روش‌های دست‌یابی به اهداف مشترک، راهکار شایسته‌ای است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon