میزان تولید برق در اردبیل بالاتر از متوسط مصرف است


میزان تولید برق در اردبیل بالاتر از متوسط مصرف است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: وضعیت تولید برق در استان اردبیل بالاتر از متوسط مصرف در بخش های مختلف استان است.

علیرضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: در طول تابستان کمترین خاموشی ها در سطح کشور در استان اردبیل اتفاق افتاد که سعی کردیم اکثر خاموشی ها نیز با اطلاح قبلی انجام شود.

وی بیان کرد: به غیر از یک مورد قطع برق سراسری در بقیه موارد قطع برق به صورت برنامه ریزی شده و براساس برنامه اعلامی به صورت محدود انجام شد که البته در برخی از موارد نیز تعمیرات و اصلاح شبکه می طلبید تا قطع برق موقت را در مناطق مختلف شهری شاهد باشیم.

علیزاده با بیان اینکه در تابستان امسال همکاری خوبی را از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی در پایین آوردن سرانه مصرفی شاهد بودیم، تصریح کرد: با توجه به وقوع خشکسالی و وضعیت کم بارشی و گرم شدن هوا در بسیاری از مناطق سعی شد تا با هدفگذاری های صحیح، مصرف برق در این استان کنترل شده و با کمترین آسیب و مشکل تابستان 93 را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل وضعیت تولید برق در استان اردبیل را بالاتر از متوسط مصرف دانست و افزود: ما در گذر از 3 درصد پیک مصرف که حدود 300 ساعت را شامل می شود با طرح هایی که وزارت نیرو پیش بینی کرده بود، تلاش کردیم تا در قالب نیروگاه مجازی که همان مصرف بهینه است این شرایط بحرانی را سپری کنیم تا مشکل خاص و جدی را شاهد نباشیم.

وی محدودیت منابع فسیلی، منابع مالی و آثار زیان بار زیست محیطی نیروگاهای فسیلی را از علل و عوامل بها دادن به مدیریت مصرف و تعدیل تقاضا در نقطه مقابل مصرف برشمرد و گفت: سعی شد در تابستان برخی از ادارات در پیک مصرف از ژنراتورها استفاده کنند تا کمترین خاموشی ها را در مجموعه های اداری و دستگاه های دولتی اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: بعید به نظر می رسد در پاییز با توجه به شرایط خاص ساعات کاری و فعالیت روزانه و مصرف خانگی مشکل خاصی را در تامین برق مورد نیاز شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon