درخواست محافظه‌کاران از کامرون برای ایجاد سمت وزیر اول انگلیس


درخواست محافظه‌کاران از کامرون برای ایجاد سمت وزیر اول انگلیس

خبرگزاری تسنیم: اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس از نخست‌وزیر این کشور خواستند تا در واکنش به عدم استقلال اسکاتلند سمت "وزیر اول" را در دولت این کشور ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، در آستانه برگزاری اجلاسی برای تمام اقلیت‌های حزب محافظه‌کار در انگلیس اعضای این حزب از دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور از وی خواستند تا سمت وزیر اول را در دولت ایجاد کند.

مقامات بلندپایه تمام شاخه‌های حزب محافظه‌کار برای تصمیم گیری درباره این مسئله احضار شدند که اعضای پارلمان اسکاتلند اجازه رای دادن درباره موضوعاتی که تنها به انگلیس مربوط می‌شوند را داشته باشند یا خیر.

در آخرین تلاش مقامات انگلیس برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند نخست‌وزیر این کشور به مردم اسکاتلند این قول را داد که امتیازات و قدرت بیشتری مانند کنترل بیشر بر مالیات‌ها و وضعیت رفاهی در اختیار پارلمان اسکاتلند قرار خواهد گرفت. با اینحال اندکی پس از اعلام نتایج و  عدم استقلال اسکاتلند نخست‌وزیر انگلیس در جهت کاهش عصبانیت محافظه‌کارها به دلیل امتیازاتی که وی به اسکاتلندی‌ها داده بود قول تفویض اختیارات بیشتر در سراسر پادشاهی متحد را داد.

بسیاری از محافظه‌کاران مصمم هستند که تنها آن دسته از اعضای پارلمان که عضو حوزه انتخاباتی انگلیس هستند در مواردی که مربوط به کشور انگلیس است حق رای دارند. این بدان معناست که اعضای مجلس عوامی که از اسکاتلند انتخاب شده‌اند در مسائلی مانند وضعیت سیستم بهداشتی در منطقه انگلیس حق رای نخواهند داشت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان