«امروز» نماینده ایران در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار شد

«امروز» نماینده ایران در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار شد

خبرگزاری تسنیم: فیلم سینمایی «امروز» به‌کارگردانی رضا میرکریمی به‌عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  امیر اسفندیاری، سخنگوی هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، گفت: «این هیئت پس از بحث و بررسی و بازبینی برخی از فیلم‌های مورد نظر، عاقبت فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی را به‌نمایندگی سینمای ایران در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار انتخاب کرده است».

وی گفت: «در جلسه نهایی، پس از طرح مباحثی در خصوص ده فیلمی که برای بررسی بیشتر به این مرحله راه یافته بودند و مطابق مقررات، به‌مدت حداقل یک هفته متوالی در فاصله زمانی 9 مهر سال گذشته تا 8 مهر سال جاری، بر اساس عرف پذیرفته در کشورمان، در برنامه رسمی اکران عمومی قرار گرفته بودند، بحث اعضا عمدتاً بر دو فیلم متمرکز شد: «امروز» به‌عنوان فیلمی ساخته یکی از کارگردانان شاخص نسل میانه که پس از اکران موفق در ایران، در نمایش افتتاحیه بین المللی در جشنواره تورنتو نیز بازخوردهایی قابل تأمل داشته است؛ و همچنین «تنهای تنهای تنها» به‌عنوان فیلمی برآمده از نسل جدید فیلم‌سازان که جسورانه پیام عدالت، صلح و دوستی را به جهانیان منتقل می‌کند. در نهایت اعضای هیئت با بررسی تمام جوانب، از میان گزینه‌های مذکور، فیلم «امروز» را برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی برگزیدند».

گفتنی است اعضای این هیئت در سال جاری عبارت بودند از: آقایان حبیب احمدزاده (نویسنده و استادیار دانشگاه)، احمد امینی (کارگردان)، آرش امینی (مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری)، امین تارخ (بازیگر و مدرس سینما)، ایرج تقی‌پور (تهیه کننده)، امیر اسفندیاری (معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی)، پرویز شیخ‌طادی (نویسنده و کارگردان)، محمدباقر قهرمانی (مدرس دانشگاه) و مجید میرفخرایی (مدیر هنری).

«امروز» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی یکی از مهمترین فیلم‌های امسال سینمای ایران بود که در ایام اکران با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد و بحث‌های متفاوتی درباره نگاه اجتماعی معاصر در سینمای ایران به راه انداخت.

ابراهیم فیاض، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه و یکی از طرفداران فیلم «امروز» در گفت‌وگو با تسنیم پیش‌بینی کرده بود که  استقبال از این فیلم در خارج از مرزهای ایران، بسیار بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران