پتروشیمی هگمتانه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد


پتروشیمی هگمتانه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان گفت: با رفع مشکل تأمین آب پتروشیمی هگمتانه، این پروژه بزرگ صنعتی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و زمینه اشتغال برای ۲هزار جوان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین خدمت به جوانان ایجاد زمینه‌های اشتغال است تا امیدواری، ازدواج، تأمین مسکن و دوری از بزهکاری در جامعه فراهم شود.

وی با تأکید بر تسهیل کردن اشتغال جوانان افزود: بیکاری و عدم‌اشتغال عامل اصلی ازدواج نکردن جوانان است و همچنین 71 درصد زندانیان جرائم آنها مربوط به اعتیاد و 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد است که عامل اصلی این مسائل اجتماعی بیکاری است.

استاندار همدان گفت: به‌منظور رفع معضل بیکاری جوانان طرح‌های بزرگ صنعتی قابل توجهی توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان همدان در حال پیگیری و انجام است و در صورت ادامه این روند مشکلات بیکاری جوانان همدانی تا دو سال آینده رفع می‌شود.

وی بیان کرد: پتروشیمی هگمتانه همدان که با مشکل تأمین آب مواجه بود این مسئله با پیگیری معاون وزیر نفت رفع شد و این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال برای 2هزار جوان را فراهم می‌کند.

نیکبخت جوانان را سرمایه‌های آینده کشور دانست و گفت: جوانان آینده‌ساز امروز باید با فرهنگ‌سازی و رفتارسازی مناسب برای مدیریت و اداره کشور در سال‌های آینده تربیت شوند، بر این اساس باید در جلسات حضور یافته اظهارات، چالش‌ها و پیشنهادات آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان از نظرات و خواسته‌های این قشر استفاده شود، عنوان کرد: دولت در برنامه‌های ویژه دنبال تبلیغات نیست بلکه با دیدگاه اعتقادی وارد میدان شده است چرا که آینده کشور در دست این جوانان است.

استاندار همدان ابراز کرد: جوانان گذشته در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور یافتند و جنگ را مدیریت و اکنون کشور را اداره می‌کنند بنابراین باید اعتماد جوانان را جلب کنیم و در تصمیم‌سازی‌ها آنها را دخیل کنیم.

وی درباره مشکلات ازدواج جوانان گفت: جوانان گذشته بعد از ازدواج با همراهی زوجین زندگی خود را می‌ساختند اما جوانان امروز شغل، خانه و ماشین و دیگر امکانات را فراهم و بعد ازدواج می‌کنند.

نیکبخت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید وام ازدواج جوانان را با تمام محدودیت‌های منابع بانکی تسهیل کرد، افزود: در نیمه نخست امسال 13هزار فقره وام ازدواج به جوانان همدانی اعطا شد و با گشایش‌هایی که ایجاد می‌شود به‌طور قطع تسهیلات ازدواج بیشتر می‌شود.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش باید برنامه‌های فرهنگی را خارج از ذهنیت پرورشی تدوین کند و برنامه‌های پرورشی با فرهنگ اسلامی که جوان طالب شنیدن آن است، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon