مورینیو: فکر می‌کردم فابرگاس در بارسا می‌ماند تا جانشین ژاوی شود


مورینیو: فکر می‌کردم فابرگاس در بارسا می‌ماند تا جانشین ژاوی شود

خبرگزاری تسنیم: سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی فاش کرد زمانی که آبی‌پوشان لندن برای جذب هافبک اسپانیایی بارسلونا دست به کار شدند، انتظار نداشته کاتالان‌ها به آسانی به درخواست آنها پاسخ مثبت دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از دو ماه از زمانی که سسک فابرگاس به جمع شاگردان ژوزه مورینیو در چلسی محلق شده می‌گذرد اما آقای خاص ظاهراً هنوز باور نکرده که بارسلونا حاضر شده است هافبک اسپانیایی خود که فصل گذشته یکی از مهره‌های کلیدی تیم تحت هدایت خراردو مارتینو بود را بفروشد، آن هم در حالی که اکثر رسانه‌های انگلیسی از احتمال بازگشت فابرگاس به تیم پیشین خود، آرسنال خبر می‌دادند.

مورینیو اعتراف کرد انتظار نداشته که فابرگاس حاضر به ترک تیم دوران کودکی خود شود اما از اینکه او قید بازگشت به جمع توپچی‌ها را زده، متعجب نشده است.

آقای خاص در گفت و گو با نشریه میرر اظهار داشت: فکر می‌کردم فابرگاس قرار است در بارسلونا بماند. به نظر من او یک جانشین بالقوه برای گرفتن جای هافبک‌های پا به سن گذاشته بارسلونا مانند ژاوی بود. از اینکه او از بارسلونا جدا شد تعجب کردم اما نرفتنش به آرسنال برایم تعجب‌آور نبود.

مورینیو افزود: فابرگاس 27 ساله است و این برای یک بازیکن سنی ایده‌آل است. از نظر جسمانی او در اوج قرار دارد و از نظر روانی هم بسیار باثبات است. فابرگاس از لحاظ تاکتیکی هم درک بالایی دارد. آمار او فوق‌العاده‌ است، تعداد پاس گل‌هایش و کیفیتی که با حضورش به بازی تیم می‌دهد.

فابرگاس چهارشنبه هفته گذشته اولین گل خود را برای چلسی در دور نخست از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر شالکه به ثمر رساند هرچند تیمش در نهایت در خانه به تساوی بسنده کرد. در ارسال پاس گل اما فابرگاس اکنون در لیگ برتر بهترین آمار را دارد و پاس 6 گل از 15 گلی که چلسی در این فصل از لیگ برتر زده را به ثمر رسانده است.

سرمربی پرتغالی چلسی در خصوص اهمیتی که هافبک جدید تیمش برای او دارد،‌ گفت: یکی از دلایلی که سسک اینقدر برای ما مهم است این است که او در هر پستی می‌تواند بازی کند. حتی در بارسلونا او بارها به عنوان مهاجم نوک بازی کرد. او گاهی اوقات هم به عنوان بال چپ بازی کرد.

چلسی امروز (یکشنبه) از ساعت 19:30 به وقت تهران میهمان منچسترسیتی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon