تمرکززدایی و ایجاد فرصت برای استان‌ها رویکرد انجمن سینمای جوان است


تمرکززدایی و ایجاد فرصت برای استان‌ها رویکرد انجمن سینمای جوان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: شیوه جدی ما تمرکز‌ زدایی در حوزه سینمایی کشور است تا فرصتی برای استان‌ها فراهم آید که بتوانیم از آثار خلاقانه هنرمندان دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حبیب ایل بیگی بعد ازظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید انجمن سینمای جوان اردبیل اظهار کرد: درآمد ما یک سوم هزینه ها را در بر نمی گیرد و این در حالی است که ما در 59 دفتر استانی و شهرستانی با بیش از 500 استاد به تربیت هنرمندان مشغول هستیم و امکان توسعه دفاتر انجمن در استان های کشور و شهرستان ها وجود ندارد.

وی با بیان این که با استانی شدن فعالیت دفاتر انجمن سینمای جوان سعی و تلاش بر این است تا جلوی هرگونه تمرکز در فعالیت ها گرفته شود، گفت: شیوه جدی ما تمرکز‌ زدایی در حوزه سینمایی کشور است تا فرصتی برای استان ها فراهم آید که بتوانیم از آثار خلاقانه هنرمندان دفاع کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان برگزاری 52 هفته فیلم و عکس را در استان ها به همراه برگزاری 2 جشنواره منطقه‌ای از فعالیت های 3 ماهه تابستان این انجمن برشمرد و افزود: با توجه به این که در امکان دیدن فیلم های سینمایی وجود ندارد ما سعی کردیم در انجمن و در فضاهای محدود این امکان را فراهم کنیم.

ایل بیگی کشف استعدادها همراه با گسترش برنامه‌ها را از اهداف سینمای جوان دانست و افزود: ما در هرنقطه از کشور استعدادی را مشاهده کنیم در این زمینه سرمایه گذاری می کنیم چرا که این استعدادهای مناطق دور افتاده و محروم است که می تواند نیروی انسانی کارآمدی را به حوزه سینمایی و هنری ما تزریق کند.

وی بیان کرد: فعالیت این انجمن در کنار شور و نشاط فرهنگی به ایجاد اشتغال و فعالیت های گسترده در این حوزه کمک می کند و ما در چارت جدید استانی سعی داریم همه شهرستان ها را مدنظر قرار داده و مستعد‌ترین نیروها را پرورش دهیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ظرفیت استان اردبیل را در تربیت هنرمندان توانمنداعلام کرد و گفت: این استان چه در حوزه تولید فیلم کوتاه و چه در بخش داوری هنرمندانی چون جمالی، داور علایی، کریم عظیمی و فرهاد قائمیان را تربیت کرده و تحویل این عرصه کرده است.

ایل بیگی گفت: البته ما بیشتر از این ظرفیت به پرورش استعدادها و هنرمندان توانمند را از استان اردبیل داریم و سعی ما بر این است تا با حمایتی از انجمن ها انجام می دهیم بستر این کار فراهم آید.

وی 2 محور تولید آثار فاخر را انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به هنرمندان گوشزد کرد و افزود: ما می توانیم در این 2 حوزه با تولید آثار فاخر و ارزشمند به حرکتی ماندگار دست بزنیم تا با آثار تصویری و فیلم کوتاه و بلند بتوانیم حرکت مؤثر و کارآمدی را انجام دهیم تا نسل‌های بعدی بتوانند از این توان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با حمایت از راه اندازی سینما در مشگین شهر و پارس آباد از مدیر جدید انجمن سینمای جوان استان خواست تا در این زمینه با توانمندی بیشتر ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon