تسهیلات برای همراه بیمار در برنامه تحول سلامت

تسهیلات برای همراه بیمار در برنامه تحول سلامت

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر بهداشت از تسهیلات برای همراهان بیمار در برنامه تحول سلامت خبر داد و گفت: ملزومات برای همراه بیمار از جمله وسایل شخصی (دمپایی،لباس مناسب،لیوان،بشقاب) میز کنار مبلی، پذیرایی میان وعده و فضای برای استراحت مادران ارائه می‌شود.

محمد حاجی آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه های وزارت بهداشت برای حل مشکل همراهان بیماران که بارها مشاهده شده است که در بیرون بیمارستان‌ها مجبور هستند چادر بزنند و هیچ سرپناهی ندارند، اظهار داشت: با توجه به نقش موثر همراهان به عنوان پشتیبان و کمک به مسائل روحی و ورانی بیمار و ارتقاء سطح رضایتمندی آنها، در برنامه تحول نظام سلامت به‌صورت اصولی به همراه بیمار و انتظارات و نیازهای او نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: لذا با برنامه ریزی‌های انجام شده و اعتبار تخصیص یافته کاناپه یا صندلی تخت شو برای استراحت همراهان بیمار و سرو غذا در سه وعده غذا در بسته ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی لحاظ شده است.

حاجی آقاجانی تصریح کرد: طبق آیین نامه‌های تدوین و ابلاغ شده هزینه همراه بیمار در افراد زیر 12 سال فقط مشمول 10% تعرفه است و برای بزرگسالان نیز تعرفه سابق توسط فرد پرداخت می‌شود. این در حالیست که این خدمت تحت پوشش بیمه پایه نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از دیگر الزامات اختصاصی برای همراه بیمار می‌توان به بسته و وسایل شخصی (دمپایی، لباس مناسب، لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال)، میز کنار مبلی، پذیرایی میان وعده، مکانیسم تسهیل تردد و فضای اختصاصی برای استراحت مادران با امکانات کافی و استفاده از خدمات رفاهی اشاره کرد که امیدواریم در آینده ای نزدیک تمام این امکانات برای بیماران و همراهان آنها فراهم شود و خدماتی در خور شان هموطنان به آنها ارائه شود.

ساخت «همراه سرا» از سوی شهرداری برای بیمارستان‌های مهم پایتخت

به گزارش تسنیم، چندی قبل شهرداری تهران تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت و درمان برای اسکان همراهان بیمار منعقد کرد که براین اساس با همکاری شهرداری تهران همراه سراهایی برای همراهان سرگردان بیماران بستری شده در بیمارستان می‌سازد. در این راستا نیز شهردار تهران به اجرای این طرح توسط شهرداری منطقه 6 به دلیل وجود بیمارستان امام خمینی (ره) تاکید کرده است و مسئولان این منطقه نیز در تدارک ساخت نخستین همراه سرا برای بیمارستان امام خمینی (ره) هستند. بطوریکه جاوید قاسمی، مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردم منطقه 6 خبر ساخت همراه سرا برای بیمارستان امام خمینی را تایید کرده است.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی منطقه 6 با اشاره به اینکه نخستین همراه سرای منطقه در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود، عنوان کرده است که  2 قطعه زمین در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) برای ساخت همراه سرا از سوی شهرداری منطقه در نظر گرفته شده است که این همراه سرا در ضلع شمالی خیابان باقرخان قرار دارد که دارای اتاق ملاقات، پزشک کشیک، سرویس بهداشتی، استراحتگاه، آژانس مسافرتی، بانک، رستوران و... در سه طبقه است و همچنین در مجاورت همراه سرا پارکینگ مکانیزه با امکان پارک 90 دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

قاسمی با اشاره به تاکید شریفی، قائم مقام شهردار تهران به اسکان موقت همراهان بیماران تا قبل شروع فصل بارندگی نیز تاکید کرده است که تا زمان بهره برداری از همراه سرا، شهرداری منطقه برای اسکان موقت همراهان بیماران از محل‌های استیجاری ای که در نزدیکی بیمارستان امام خمینی (ره) قرار دارد، استفاده خواهد کرد و همراهان بیماران می‌توانند به صورت رایگان در این محل ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح همراه سراها در سه فاز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد که در گام نخست بیمارستان امام خمینی (ره) و در گام‌های بعدی بیمارستان شریعی و مرکز طبی کودکان مجهز به همراه سرا خواهند شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon