جنگ را فراموش نکنیم اما از کینه‌های آن بگذریم

جنگ را فراموش نکنیم اما از کینه‌های آن بگذریم

خبرگزاری تسنیم: احمدزاده با بیان اینکه صدام با پشتیبانی برخی از کشورها سعی در ایجاد کینه میان دو کشور بود گفت: اگر امروز هر کس این کینه‌ها را زنده کند راه صدام را ادامه داده است چه خوب است جنگ را فراموش نکنیم اما از کینه‌های آن بگذریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب" آن بیست و سه نفر" نوشته احمد یوسف زاده با حضور حبیب احمدزاده، مرتضی سرهنگی و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس عصر امروز 30 شهریورماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

احمدزاده در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین خاطرات دفاع مقدس گفت: حافظه‌ها یاری نخواهد کرد، حرف‌ها گم خواهد شد اگر مکتوب نشود. الآن پس از گذشت 25 سال نسل جدید وقتی این خاطرات را می‌شوند تعجب می‌کند. 

وی با اشاره به تأثیر انقلاب در حل شدن برخی از پرسش‌های اجتماع گفت: امام موسی صدر حرف زیبایی زده بودند که می‌گفتند ما همیشه در تمام مسائل امروز به این نگاه می‌می کنیم که ائمه و پیامبر چه می‌کردند به همین خاطر به کتابهای تاریخی و ... رجوع می‌کنیم اما این نگاه را نداریم که ائمه و پیامبر اگر امروز بودند چه می‌کردند. آنچه که امروز به دست ما رسیده سیر هزار و 400 ساله‌ای دارد که آغازگر آن منبع متصل به وحی بود. پس از انقلاب و دفاع مقدس برخی از مسائل برای ما حل شد. اینکه ما قرار نیست فرشته باشیم ولی می‌توانیم به آدمهای بهتری تبدیل شویم.

وی با اشاره به کتاب آن بیست و سه نفر یادآور شد: وقتی با ماجرای این 23 نفر از تلویزیون عراق آشنا شدم همیشه در ذهنم به این می‌پرداختم که اگر من جای او بودم چه می‌کردم. امروز باید به این پرسش بپردازیم که چگونه می‌توانیم از این خاطرات واکسنی برای امروز تهیه کنیم البته نه از این باب که ما خوب بودیم و عراقی‌ها بد. قهرمانان دفاع مقدس نیاز به تکریم ندارند اما بزرگترین کار این است که از گذشته تخته پرشی برای آینده بسازیم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس افزود: رزمنده‌ها می‌گویند صدام به پشتیبانی عده‌ای ترقیب شدکه به ما حمله کند و کینه ای را بین دو کشور زنده کند و هر کس بعد از جنگ این کینه را ادامه دهد راه صدام را ادامه داده است. ما می‌توانیم مانند نلسون ماندلا فراموش نکنیم اما از آن بگذریم.

احمدزاده با بیان اینکه باید گذشته را چراغ راه آینده قرار داد گفت: چقدر زیباست که داستان این 23 نفر از 23 زاویه دیده و پرداخته شود. ما به پرداختن به خاطرات و داستان های این رزمندگان از این جهت که گذشته را بدانیم احتیاج نداریم بلکه از این نظر که آینده را بهتر طی کنیم محتاج هستیم. ما می‌توانیم با استفاده از این روش‌ها و با نگاه درست سنتی خود دنیا را فتح کنیم.

وی ادامه داد: در دنیایی که دو نوع تروریست با کراوات و بدون کراوات فعالیت می‌کنند ما می‌توانیم با این خاطرات به پیش برویم. تروریست‌های بدون کراوات همان اسرائیلی‌ها هستند که صدها زن و بچه را برای سه نفر می‌کشند از طرف دیگر داعش را داریم که با اسرائیلی ها دو لبه یک قیچی هستند که دسته هردوی اینها در دستان غرب است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران