یدیعوت آحارونوت: هیأت اسرائیل در قاهره خلع سلاح مقاومت را خواستار می‌شود

یدیعوت آحارونوت: هیأت اسرائیل در قاهره خلع سلاح مقاومت را خواستار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که هیأت اسرائیلی در مذاکرات غیر مستقیم با فلسطینیان در قاهره بار دیگر خلع سلاح مقاومت و مخالفت با احداث بندر در غزه را خواستار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که هیأت اسرائیلی در مذاکرات قاهره متشکل از ژنرال «عاموس گلعاد» رئیس بخش امنیتی و سیاسی وزارت جنگ، «اورام کوهین» رئیس دستگاه شاباک و ژنرال «پلی مردخای» هماهنگ کننده امور اسرائیل خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، هیأت اسرائیلی در قاهره بار دیگر خلع سلاح مقاومت و غزه و مخالفت با درخواست فلسطینیان برای احداث بندر غزه را خواستار خواهد شد و در عین حال برای بررسی مسئله بازگشایی گذرگاه ها به خصوص گذرگاه رفح اعلام آمادگی می کند.

بر اساس این گزارش، رژیم مصر نیز بازگشایی گذرگاه رفح را به استقرار نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین مشروط کرده است همچنانکه پیش بینی می شود هیأت اسرائیلی تحویل گرفتن اجساد دو افسر اسرائیلی به نام های «اورون شائول» و «هدار گولدین» را درخواست کند.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد شکست تجاوز اسرائیل به غزه را به دستاورد سیاسی تبدیل کند و برای این منظور مدعی شد که ضربات سنگینی به جنبش حماس وارد کرده اند به گونه ای که حماس از زمان تاسیس این جنبش چنین ضربه ای متحمل نشده بود.

از سوی دیگر سایت اسرائیلی «واللا» به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد: پیش بینی می کنیم که مذاکرات دشواری در قاهره خواهیم داشت.

وی افزود: اسرائیل به شدت بر خواسته های امنیتی خود اصرار دارد و جدول زمانی برای مذاکرات نیز تعیین نشده و تنها یک دوره کوتاه مذاکرات مشخص شده که این هفته انجام خواهد شد.

قرار است هیأت های فلسطینی و اسرائیلی سه شنبه این هفته به قاهره بروند و دور جدید مذاکرات غیر مستقیم نیز روز چهارشنبه ازسر گرفته می شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان