۱۱ داعشی که در صدد عملیات تروریستی در خاک اردن بودند، دستگیر شدند

11 داعشی که در صدد عملیات تروریستی در خاک اردن بودند، دستگیر شدند

خبرگزاری تسنیم: یک مسئول بلند پایه امنیتی اردن با اشاره به دستگیری ۱۱ عضو گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این افراد اعتراف کردند که در صدد اجرای عملیات تروریستی در اردن بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، یک مسئول بلندپایه امنیتی اردنی با اعلام دستگیری 11 داعشی در این کشور گفت که این فراد در بازجویی ها اعتراف کردند که به منظور ایجاد رعب و وحشت، در صدد اجرای عملیات تروریستی در اردن بودند.

ماموریت داعشی‌ها فراهم کردن زمینه اجرای نقشه‌های بعدی بود

خبرگزاری رسمی اردن به نقل از این مسئول که به نام وی اشاره ای نکرده است، اعلام کرد که نهادهای امنیتی 11 تکفیری مرتبط با داعش را دستگیر کردند که به ارتباط با فرماندهان داعشی در سوریه اعتراف و اعلام کردند که ماموریت آنان اجرای عملیات تروریستی و حمله به برخی تاسیسات زیرساختی در اردن بود.

افراد دستگیر شده همچنین اعتراف کردند که هدف از اجرای این نقشه ایجاد ترس و وحشت بین مردم بود تا در اردن نیز هرج و مرج شده و به این ترتیب زمینه اجرای نقشه های آینده داعشی ها در این کشور فراهم شود.

بنابر اعلام این منبع، منزل یکی از اعضای دستگیر شده که ساکن یک شهرک در شمال اردن است هنگام ساخت مواد منفجره، منفجر شد.

این مسئول امنیتی اردنی از ادامه تحقیقات و بازجویی از افراد دستگیر شده خبر داد.

همچنین یک منبع قضائی اردنی چند روز پیش اعلام کرده بود که دادستان دادگاه امنیت کشوری هشت اردنی را به اتهام استفاده از اینترنت برای تبلیغات به نفع داعشی ها به دادگاه ارجاع داد.

این منبع تاکید کرد که پادشاه اردن بر حمایت کشورش از تلاش های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریست و مقابله با افراط گرایی و نیز حمایت از منافع عالی ملی اردن تاکید کرده و در دیدار با تعدادی از رهبران مذهبی و سیاستمداران اردنی گفت که امان از ائتلاف منطقه ای و بین المللی علیه داعش حمایت کرده و به آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان