چگونگی موضع‌گیری در قبال داعش چالش آنکارا بعد از آزادی گروگان‌ها

چگونگی موضع‌گیری در قبال داعش چالش آنکارا بعد از آزادی گروگان‌ها

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی چگونگی موضع گیری در برابر تروریست‌های داعش و ائتلاف جنگ علیه این گروه افراطی را بعد از آزادی گروگان‌های در بند داعش ترکیه چالشی جدید برای آنکارا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در تحلیلی در این باره نوشت: تا به حال ترکیه فاصله خود با ائتلاف جنگ علیه داعش به رهبری آمریکا را به دلیل گروگان های اسیر خود در دست این تروریست ها حفظ کرده است. اما بعد از آزادی این گروگان های در بند داعش حالا سوالاتی درباره رویکرد جدید آنکارا در این باره مطرح است. ترکیه در چنین وضعیتی گرفتار چالش شده است.

روز گذشته نخست وزیر ترکیه از آزادی 49 گروگان ترکیه ای در بند داعش خبر داد.

این گروگان ها در ژوئن سال جاری میلادی و در زمان تصرف شهر موصل از سوی داعش در کنسولگری ترکیه در این شهر به گروگان داعش در آمده بودند. بیشتر این گروگان ها دیپلمات های ترکیه ای و خانواده های آنها بودند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به برخی موفقیت های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه نوشت که به این ترتیب این مسئله مشخص است که ائتلاف جنگ علیه داعش متشکل از کشورهای عربی و غربی در عراق و سوریه تا چه اندازه بیهوده و گمراه کننده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه تصریح کرد: ترکیه تا به حال فاصله خود با ائتلاف جنگ علیه داعش را حفظ کرده است. آنکارا این فاصله خود را با دلیل 49 گروگان در بند داعش توجیه می کرد. حالا این گروگان ها آزاد شده اند. به این ترتیب ترکیه در یک چالش گرفتار شده است.

اگر ترکیه خود را وارد این معرکه و درگیری ها کند بار دیگر تهدید حملات تروریستی در استانبول از طرف داعش شکل می گیرد. اگر هم آنکارا خود را وارد این درگیری ها نکند و مانند سابق استفاده از پایگاه های هوایی خود در مبارزه با داعش را ممنوع کند شرایط در جلوی دروازه های ترکیه بدتر و متشنج تر می شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان