۳۰۰ مشاور نظامی آمریکایی برای آموزش نیروهای پیشمرگه به اربیل رفتند

300 مشاور نظامی آمریکایی برای آموزش نیروهای پیشمرگه به اربیل رفتند

خبرگزاری تسنیم: یک مسئول نیروهای پیشمرگه اعلام کرد که تعداد مشاوران نظامی آمریکایی که به منظور آموزش این نیروها وارد اقلیم کردستان شده‌اند، به ۳۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، هلکورد حکمت از مسئولان بلندپایه پیشمرگه اعلام کرد که 300 مشاور نظامی آمریکایی به منظور آموزش نیروهای پیشمرگه از جمله نحوه استفاده از سلاح های جدید آمریکایی وارد اربیل شده اند.

وی با اشاره به ادامه روند اعزام مشاوران نظامی و نیز ارسال سلاح از سوی کشورهای عضو ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش به اقلیم کردستان عراق، گفت که هدف از حضور مشاوران و ارسال سلاح به این اقلیم، آمادگی برای حمله بین المللی گسترده علیه داعش به منظور نابودی آن در منطقه است.

حکمت ماموریت مشاوران نظامی در اقلیم کردستان را آموزش نیروهای پیشمرگه برای استفاده از سلاح های جدید آمریکایی و ارائه مشاوره های نظامی در نبرد با داعش عنوان کرده و گفت همچنین مشاوران نظامی به نیروهای پیشمرگه آموزش می‌دهند که چگونه جبهه نبرد علیه تروریست های داعش را مدیریت کنند.

وی یادآور شد که تمام کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش نیروهای پیشمرگه را مورد حمایت نظامی قرار داده اند تا برای عملیات نظامی آینده آمادگی داشته باشد.

حکمت تاکید کرد که ماموریت مشاوران نظامی آمریکایی ارائه مشورت نظامی است نه مشارکت در صحنه نبرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان