سینمای ایران تنها سینمایی است که با افتخار در برابر سینمای امریکا ایستاد

سینمای ایران تنها سینمایی است که با افتخار در برابر سینمای امریکا ایستاد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان سینمایی گفت: ۱۰ درصد از فروش فیلم‌ها از اروپا و باقیمانده آمریکایی هستند و تنها سینمایی که با افتخار دربرابر سینمایی آمریکایی ایستاد، سینمای ایران است. بنابراین با افتخار می‌توانیم سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: در جلسه‌ای که به نام دفاع مقدس است سخن گفتن کار آسانی نیست. اگر ما هستیم و پشت تریبون قرار داریم و این فضای زیبا، آراسته شده است و ایران نماد ثبات و آرامش است به خاطر ستارگانی است که از میان ما رفته‌اند و در بین ما نیستند.

وی افزود: دفاع مقدس آغاز خودباوری ملت ایران بود و در جریان دفاع مقدس ما دریافتیم که کوه قافی و سیمرغی در کار نیست و سیمرغ‌ها خودمان هستیم. دفاع مقدس به ما قدرت داد تا به خویشتن خویش بازگردیم و مرزهای علم و دانش را درنوردیم.

ایوبی دفاع مقدس را رنسانس فرهنگ و هنر امروز ایران دانست و گفت: اگر تمام هنرهای ما احیا شد و سینمای ایران در جریان دفاع مقدس دوباره زاده شد مرهون دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره ماهیتش مقاومت است و دفاع مقدس یکی از بخش‌های باشکوه مقاومت را شکل می‌دهد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه جهان امروز در برابر هجوم فرهنگی آمریکا به زانو درآمده است، گفت: 10 درصد از فروش فیلم‌ها از اروپا و باقیمانده آمریکایی هستند و تنها سینمایی که با افتخار دربرابر سینمایی آمریکایی ایستاد، سینمای ایران است. بنابراین با افتخار می‌توانیم سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم.

ایوبی اضافه کرد: اروپایی ها با استفاده از سینمای پرافتخار ما امید به مقاومت در مقابل سینمای آمریکایی دارند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس عرصه بسیار مهمی است و صحنه‌های نبرد را بیاد بیاوریم آن بهشتی که در زمین آفریده شد که همه ویژگی‌های بهشتیان را رزمندگان داشتند و امروز امیدواریم تمام ویژگی‌ها را سینمای مقاومت و سینمای دفاع مقدس داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر می‌خواهیم که آن بهشت برای نسل امروز ترسیم شود باید بدانیم که این سینما کار دل است و کار پیشانی و عقل نیست و اگر سینمای مقاومت را می‌خواهیم باید همه عزم را جزم را جمع کنیم و آن صحنه‌های باشکوه را خلق کنیم تا بتوانیم ان پیام‌ها را به نسل‌های جامعه امروز جهان مان منتقل کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران