نمایشگاه ۲۰ هزار متر مربعی یاد یاران امروز در بوستان لاله افتتاح می‌شود


نمایشگاه 20 هزار متر مربعی یاد یاران امروز در بوستان لاله افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: نمایشگاه بزرگ یاد یاران به مدت ۱۳ روز در فضایی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع از فردا در بوستان لاله تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه یاد یاران، سروان علی کوثری در نشست خبری اعلام برنامه‌های نمایشگاه یاد یاران در بوستان لاله با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه از 31 شهریور تا شب عید قربان در 12 مهرماه با شعار «سبک زندگی و مدیریت جهادی» برپا خواهد بود.
وی گفت: این نمایشگاه در هشت محور اصلی طراحی شده است که سنین مختلف با محوریت سبک زندگی می‌توانند از این نمایشگاه بهره‌ ببرند.
وی افزود: در بخش اول این نمایشگاه با موضوع «جنگی که بود، جنگی که گذشت» به بررسی روند دفاع مقدس از مدیریت در پشت جبهه‌ها گرفته تا سنگرسازی‌ها و جهاد سازندگی و دوران پس از جنگ پرداخته می‌شود.
کوثری بخش دوم نمایشگاه را بررسی تهاجم دشمن در طول دوران انقلاب بررسی کرد و توضیح داد: دشمن پس از ناامیدی در جنگ نظامی علیه انقلاب اسلامی، به سمت جنگ فرهنگی علیه کشور رفت که دوره‌های مختلف این جنگ شامل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه داد: در سالن ویژه «آئینه جادو» که با بهره‌مندی از کتابی با همین نام از شهید آوینی الهام گرفته شده است، به بررسی عملکرد رسانه‌ها و عملیات‌های رسانه‌ای دشمن بر افکار عمومی و ذهن مردم پرداخته می‌شود. در این سالن حضور رسانه‌ها، ماهواره‌ها و ویدئو و سینما بر زندگی مردم به نمایش گذاشته می‌شود.
• تجربه با حجاب شدن در نمایشگاه یاد یاران
وی «حیا و حجاب و عفاف» را از دیگر بخش‌های مهم نمایشگاه برشمرد و افزود: در این نمایشگاه بحث حیا به طور جدی در دستور کار قرار دارد زیرا لازمه حجاب و عفاف، موضوع حیا است.
کوثری اضافه کرد: یکی از بخش‌های جالب این نمایشگاه تجربه با حجاب شدن است. در غرفه ویژه‌ای کسانی که در عرف جامعه حجاب مناسبی ندارند، در این غرفه با نحوه حجاب کامل آشنا شده و یک عکس یادگاری با حجاب کامل به آنها هدیه می‌شود تا این تجربه را داشته باشند.
مسئول برگزاری نمایشگاه یادیاران، «شهری در آسمان» برای تربیت دانش‌آموزان دبستانی را نیز از بخش‌های نمایشگاه دانست و گفت: در این بخش طی یک سناریو از پیش طراحی شده، دانش‌آموزان با بحث‌های تربیتی مانند مسجد محوری، روحانی محوری و ضرورت فعالیت در پایگاه‌های بسیج آشنا می‌شوند.

کوثری اضافه کرد: در این نمایشگاه همچنین بخش سرگرمی‌ها نیز تدارک دیده شده که در آن فروش لوازم تحریر ایرانی – اسلامی، بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و برخی سرگرمی‌های تربیتی عرضه شده است.
وی گفت: بخش نمایش ادوات نظامی نیز به عنوان یکی از ارکان ثابت در نمایشگاه‌های دفاع مقدس در این نمایشگاه نیز وجود دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر(عج) از برگزاری جنگ شبانه در طول برگزاری نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: هر شب از ساعت 19 برنامه شبانه با دعوت از یکی از یادگاران دفاع مقدس و ذکر خاطره‌گویی از جنگ آغاز شده و اکران فیلم‌های دفاع مقدسی نیز در نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است، نمایشگاه بزرگ یادیاران تا 12 مهرماه هر روز از ساعت 9 تا 13 ویژه بازدید دانش‌آموزان و از ساعت 16 تا 23 ویژه بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران