مخالفت مجلس با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر ارز/ توضیحات دولت را می‌شنویم

مخالفت مجلس با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر ارز/ توضیحات دولت را می‌شنویم

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با تأکید بر مخالفت مجلس با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر نرخ ارز، گفت: در ادامه بررسی لایحه فقط توضیحات دولت را می شنویم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بررسی لایحه خروج از رکود در کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید اظهار داشت: نمایندگان عضو این کمیسیون در زمان تعطیلات مجلس یک بار بندهای مختلف این لایحه را مورد رسیدگی قرار دادند ولی بعد از پایان تعطیلات این بررسی ها به منظور رأی گیری بار دیگر آغاز شد.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید ممانعت بانک ها در حوزه بنگاه داری و تسویه بدهی دولت به صورت جدی مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: پیش نویس های این بندها آماده شده ولی هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به بررسی پیشنهادات دولت و نمایندگان در بررسی لایحه خروج از رکود در کمیسیون تخصصی مجلس، گفت: اما جمع بندی نهایی درباره هیچ یک از این بندها هنوز نداشته ایم.

پورابراهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از تعطیلات مجلس در جلسات کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید درباره تسویه بدهی دولت از محل تسعیر نرخ ارز هم بحث شده است یا خیر؟ افزود: نمایندگان با تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز مخالفت و این موضوع را هم به دولت منتقل کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با تأکید بر مخالفت اکثر نمایندگان با تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز، عنوان کرد: در ادامه جلسات تنها به نظرات دولت درباره پیشنهاد تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز گوش می دهیم چراکه نمایندگان با این طرح مخالف هستند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در سال قبل و مخالفت با تسویه بدهی دولت از محل تسعیر نرخ ارز گفت: پیشنهاد دولت یازدهم در خصوص تسویه بدهی از محل تسعیر نرخ ارز هیچ فرقی با مصوبه دولت دهم ندارد و تنها تفاوت در اعداد است چراکه دولت قبل پیشنهاد تسویه بدهی 74 هزار میلیارد تومان را داده بود اما پیشنهاد این دولت تسویه بدهی 40 هزار میلیارد تومانی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه