طراحی مدل وحدت پایدار اصولگرایان در جمعیت رهپویان/ تجربه انتخابات ۹۲ تکرار نمی‌شود

طراحی مدل وحدت پایدار اصولگرایان در جمعیت رهپویان/ تجربه انتخابات 92 تکرار نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از طراحی مدل وحدت پایدار اصولگرایان خبر داد و گفت: نباید تجربه انتخابات ریاست جمهوری تکرار شود.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این تشکل برای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما معتقد هستیم که باید مقدماتی برای انسجام و ائتلاف نیروهای اصولگرا صورت گیرد و باید تلاش کنیم که انسجام و ائتلاف پایداری شکل بگیرد و دچار مشکلاتی که در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، نشویم.

وی ادامه داد: به همین دلیل قبل از اینکه به سازماندهی و ساماندهی انتخابات مجلس دهم بپردازیم، قرار است ساماندهی مدل و فرآیندی که بتواند به نوعی عامل تقویت نیروهای اصولگرا باشد و آنها را در رسیدن به تصمیم واحد کمک کند، طراحی کنیم.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران می‌تواند به عنوان زمینه مثبتی تلقی شود؛ ما در شورای شهر در بین اصولگرایان طیف‌های مختلفی را داریم، اما این طیف‌های مختلف با احساس مسئولیت و ضرورت توانستند به موفقیت مناسب دست پیدا کنند.

سروری با بیان اینکه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر تهران می‌تواند به عنوان مدلی در حرکت‌های بعدی اصولگرایان مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: بنابراین ما فکر می‌کنیم، رسیدن به یک مرجعیت سیاسی فصل‌الخطاب برای وحدت اصولگرایان دارای اهمیت فراوان است. البته علایق، سلایق و طیف‌های مختلف ممکن است بعد از مذاکرات و گفتمان‌ها به هر دلیلی به نتیجه واحد نرسند، بنابراین باید مدلی طراحی شود که آن مدل فصل‌الخطاب و عامل اتحاد و انسجام باشد. البته این مدل باید مورد توافق همه طیف‌ها باشد تا جامعیت و تأثیر مناسبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما این ضعف را در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم و اصلاح طلبان توانستند بر این ضعف اصولگرایان غلبه کنند و مشاهده کردیم که آقای عارف به نفع آقای روحانی از صحنه انتخابات کنار رفت و اصلاح طلبان و جریان کارگزاران به یک نتیجه واحد رسیدند و گزینه واحدی را برای انتخابات معرفی کردند. این تجربه تلخی بود که در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد و نباید این تجربه تکرار شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید به این بلوغ سیاسی رسیده باشیم که تنزل از برخی خواسته‌ها بهتر از از دست دادن بقیه خواسته‌هاست. هم‌اکنون در این جهت اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم به جامعیت و فراگیری دست پیدا کنیم و با اتحاد، انسجام و ائتلاف پایدار در انتخابات مجلس حضور پیدا کنیم.

سروری از طراحی مدل وحدت پایدار اصولگرایان خبر داد و افزود: ما در جمعیت رهپویان طراحی این مدل و فرآیند را پیگیری می‌کنیم.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon