ریابکوف: ایران و ۱+۵ در مسائل مورد اختلاف پیشرفت داشته‌اند

ریابکوف: ایران و 1+5 در مسائل مورد اختلاف پیشرفت داشته‌اند

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه از پیشرفت اندک اما مهم در مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با ریانووستی از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در مسائل مورد بحث خبر داد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: پیشرفتی اندک حاصل شده است. مسئله مهم این است که پیشرفت مربوط به موضوعاتی است که مدتها تغییری در آنها حاصل نشده بود.

این مقام روس همچنین به این مسئله اشاره کرد که ورود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و همتای ایرانی‌اش در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل می تواند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد.

روز یکشنبه جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک دیدار کرد. جان کری در این دیدار گفت که در مذاکرات هسته‌ای با ایران فرصتی برای پیشرفت وجود دارد.

روز جمعه مذاکرات بین ایران و شش قدرت هسته‌ای پس از وقفه‌ای تقریباً دوماهه ادامه یافت. این در حالی است که دیپلمات‌های ایرانی و غربی از اهمیت روزهای آتی برای دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای تا 3 آذر (26 نوامبر) خبر داده‌اند.

مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود و امکان پیوستن وزرای خارجه به این مذاکرات و حتی گفت‌وگوی رؤسای جمهور کشورهای طرف مذاکره برای دستیابی به پیشرفت وجود دارد، البته هیچ‌یک از این موارد تاکنون تأیید نشده‌اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان