استرس بگیری، سرطان می‌گیری

استرس بگیری، سرطان می‌گیری

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص کلینیکال انکولوژى با اشاره به اینکه استرس یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان است،گفت: با افزایش تعداد بارداری احتمال سرطان سینه در زنان نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، سمیرا ازقندی، متخصص کلینیکال  انکولوژى و دبیر اجرایی نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی با بیان اینکه سرطان سینه، شایع ترین سرطان در بین زنان در ایران است، اظهار داشت: استرس یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان است.

وی افزود: از آنجایی که امروزه اکثر زنان شاغل هستند و از طرفی امور خانه و فرزندان را رسیدگی می ‌نند، بیشتر دچار استرس می‌شوند، این مسئله ابتلا زنان به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؛ تغییر سبک زندگی، فعالیت فیزیکى کم و آلودگی‌هاى محیطی نیز در بروز سرطان نقش دارد.

ازقندی با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان پستان در کشور به زیر 35 سال رسیده است، تصریح کرد: توصیه می‌شود خانم‌ها از 20 سال به بالا، به‌طور مرتب ماهیانه پستان‌های خود را معاینه کنند چرا که اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان راحت تر است.

این سرطان شناس در خصوص رابطه زایمان و شیردهی در کاهش ابتلا زنان به سرطان سینه، گفت: ثابت شده است که با افزایش تعداد بارداری احتمال سرطان سینه کم تر می‌شود، این امر به این دلیل است که تخمدان‌ها هورمون‌هایی ترشح می‌کنند که باعث سرطان سینه می‌شود و هر بارداری استراحتی به تخمدان‌ها می‌دهد که در زمان استراحت هورمون ترشح نمی‌کنند.

دبیر اجرایی نهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی در ادامه این مطلب افزود: شیردهی نیز در کاهش ابتلا به سرطان سینه تأثیرگذار است.

وی به نقش تغذیه در کاهش ابتلا به سرطان  گفت: فست فودها، کنسروها و مواد افزودنی و نگهدارنده و مشروبات الکی نیز ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

دبیر اجرایی نهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی خاطرنشان کرد: خانم‌ها وجود زخم و خشکی پوست در نوک و اطراف پستان را جدی بگیرند و به محض دیدن نخستین علایم غیر طبیعی و غیرقرینگی در پستان‌ها حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی 16 الی 18 مهر ماه در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.clinicaloncology93.isco.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon