ادامه تجمع معترضان به قتل نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن

ادامه تجمع معترضان به قتل نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن

خبرگزاری تسنیم: ده‌ها تن از معترضان به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا علیه یک نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن که به قتل وی منتهی شد در منطقه سنت‌لوییس دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سنت‌لوییس تودی، عصر روز یکشنبه گروهی گروهی از معترضان در سنت‌لوییس آمریکا  در مراسم یادبود کشته شدن مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شمال و شرق استادیوم بوش در این شهر تظاهرات کردند.

هریک افراد حاضر در این تظاهرات نام یک سیاهپوست بی‌دفاع را که توسط پلیس کشته شده بود در دست داشتند. معترضان با وارونه نگه داشتن پرچم آمریکا شعار می‌دادند: "دستها بالا، لطفا شلیک نکنید" "اگر عدالتی نباشد صلحی نخواهد بود".

هرچند نیروهای پلیس معترضان را همراهی می‌کردند اما هیچ یک از معترضان در جریان این تظاهرات بازداشت نشد.

شهر فرگوسن در هفته های اخیر شاهد اعتراضات گسترده مردمی نسبت به قتل مایکل براون جوان 18 ساله سیاه پوست آمریکایی به دست یک مامور پلیس سفید پوست بوده است.

این حادثه سئوالات و ابهامات در خصوص تبعیض نژادی در جامعه آمریکا را به شدت افزایش داده است. مقام های آمریکایی از جمله اریک هولدر وزیر دادگستری این کشور انتقادات زیادی را نسبت به تاکتیک ها و اقدامات پلیس مطرح کرده اند.

اکثر 21 هزار ساکن شهر فرگوسن سیاه پوست هستند .برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود. حدود دوم سوم سیاه پوستان در این نظرسنجی موافقت خود را با این مساله اعلام کرده اند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان