اقتصاد مقاومتی به‌عنوان الگوی میراث غنی دفاع مقدس در جامعه ترویج شود


اقتصاد مقاومتی به‌عنوان الگوی میراث غنی دفاع مقدس در جامعه ترویج شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی جاودانه و میراث غنی دفاع مقدس بوده که باید اکنون در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار دقایقی پیش در مراسم نخستین روز هفته دفاع مقدس در رژه نیروهای مسلح مازندران در میدان شهید قاسمی ساری، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی جاودانه و میراث غنی دفاع مقدس بوده که باید اکنون در جامعه ترویج شود.

وی افزود: همه باید این موضوع را فصل‌الخطاب قرار داده و در فعالیت‌های خود برای اجرای آن تلاش کنیم.

رئیس شورای تامین مازندران با اشاره به اینکه دولت بر اساس دکترین دفاع مقدس با توانمندسازی توان دفاعی به خودکفایی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست یافته است، تصریح کرد: نقش رزمندگان مازندرانی در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بوده است.

فلاح با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان به مثابه بر تارک تاریخی ارزشمند این مرز و بوم بر ذهن ها بجای مانده است، افزود: دفاع مقدس برگ زرینی بر دفتر خاطرات نظام مقدس اسلامی ایران است.

وی با اعلام اینکه نیروهای مسلح ایران به عنوان ارتشی آرمانخواه در سطح جهان خودنمایی می کنند، بیان کرد: جایگاه نظامی ایران در منطقه ارتقا یافته و این کشور در تولیدات نظامی به خودکفایی بالایی رسیده است.

استاندار مازندران از نیروهای مسلح استان خواست تا مسئولان مازندران را در رفع مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان یاری رسان باشند.

دفاع مقدس یادآور جنگ نابرابر رزمندگان علیه مستکبران تاریخ

دریادار دوم خرداد حکیمی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) مستقر در نوشهر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلاورمردان ایران اسلامی در هشت سال جنگ نابرابر بر علیه مستکبران غرب و شرق بوده است، افزود: هر ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس و برای پاسداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام، رژه نیروهای مسلح را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که در دفاع مقدس محقق شده، چراغ راه آینده کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد:  در شهریور ماه 59 دشمن بعثی با خطای محاسباتی که انجام داده به ایران حمله کرده است.

حکیمی با اعلام اینکه دشمن با نیت جداسازی بخشی از ایران  اسلامی به دنبال فروپاشی و تقسیم کشور به 5 منطقه بوده است، تصریح کرد: دشمن بعثی از طریق 37 کشور دنیا حمایت می شد ولی ملت ایران با تجهیزات معنوی و روحیه بسیجی توانست بر ابرقدرت شرق و غرب پیروز شود.

وی با بیان اینکه معادلات کارشناسان خارجی در آن زمان در مورد جنگ ایران نقش بر آب شد، تصریح کرد: با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد خودکفایی بسیج، نیروی عظیم مردمی به مدد جنگ نابرابر آمد و پیروز شدیم.

حکیمی با اشاره به اینکه ایران اسلامی اکنون قدرت ماورای منطقه در زمینه تجهیزات دفاعی است، افزود: استکبار دیگر فکر تجاوز به خاک ایران را از اذهان خود محو کرده است.

در پایان یگان‌های مسلح مستقر در مازندران از مقابل تمثال شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفتند.

انتهای پیام/ ب


 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon