بررسی تحولات منطقه در دیدار السیسی و عبدالله دوم در نیویورک

بررسی تحولات منطقه در دیدار السیسی و عبدالله دوم در نیویورک

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور مصر که برای شرکت در شصت و نهمین دور نشست های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است با پادشاه اردن دیدار و درباره تحولات منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، «عبد الفتاح السیسی» شب گذشته در نیویورک با «عبد الله دوم» دیدار و دو طرف تلاش های مربوط به تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم را بررسی کردند.

در همین رابطه «علاء یوسف» سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار تحولات منطقه خاورمیانه بررسی شد و دو طرف بر اهمیت حفظ وحدت ملت عراق و حمایت از دولت جدید این کشور و برقراری ثبات و امنیت در عراق تاکید کردند.

در خصوص سوریه نیز السیسی و عبد الله دوم بر ضرورت راه حل سیاسی بحران سوریه به گونه ای که وحدت ملی سوریه و تمامیت ارضی آن حفظ شود تاکید کرده و گفتند که انجام تلاش های لازم برای مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی در سوریه ضروری است و باید پیامدهای منطقه ای بحران سوریه بر کشورهای همسایه در دو سطح امنیتی و اقتصادی را مد نظر داشت.

دو طرف درباره لیبی نیز بر اهمیت حمایت از موسسات قانونی دولت این کشور به خصوص مجلس نمایندگان لیبی و دستیابی به برقراری آتش بس و اجرای گفت وگوی فراگیر با مشارکت همه طیف های ملت این کشور و نیز عدم دخالت در امور لیبی و پایبندی طرف های خارجی به خودداری از تسلیح گروه های افراطی تاکید کردند.

عبد الله دوم در رابطه با قضیه فلسطین نیز از تلاش های مصر برای دستیابی به برقراری آتش بس و اجرای مقدمات مربوط به برگزاری کنفرانس بازسازی نوار غزه که قرار است 12 اکتبر در قاهره برگزار شود، قدردانی کرد و نسبت به ایفای نقش مصر برای تثبیت آتش بس در غزه و زمینه سازی جهت ازسرگیری مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ابراز امیدواری نمود.

دو طرف همچنین درباره تقویت روابط دوجانبه بین مصر و اردن در تمامی زمینه ها توافق کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان