شیر مدارس، نیامده آب رفت


شیر مدارس، نیامده آب رفت

خبرگزاری تسنیم: درحالی‌که مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده دادند که از اول مهر امسال ۱۲۰نوبت شیر رایگان بین همه دانش‌آموزان توزیع خواهد شد، روز گذشته اعلام شد فقط ۷۰نوبت شیر در مدارس دولتی توزیع می‌شود و آن هم نه بین همه دانش‌آموزان!

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که در نخستین روزهای شهریور مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده دادند که از اول مهر امسال 120نوبت شیر رایگان بین همه دانش‌آموزان توزیع خواهد شد، روز گذشته اعلام شد فقط 70نوبت شیر در مدارس دولتی توزیع می‌شود و آن هم نه بین همه دانش‌آموزان!


سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش چهارم شهریور به رسانه‌ها اعلام کرد که با اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار، توزیع 120نوبت شیر رایگان در مدارس کشور از اول مهر آغاز می‌شود و جمعیت هدف برای طرح توزیع شیر رایگان نیز دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه، مراکز شبانه‌روزی و حتی مدارس غیردولتی و کودکان بی‌سرپرست است.

معاون تازه منصوب وزیر آموزش و پرورش در حالی خبر توزیع 120نوبت شیر در سال آینده تحصیلی را مطرح کرد و باعث تعجب کارشناسان شد که آموزش و پرورش که در سال گذشته موفق به توزیع 30نوبت شیر هم در مدارس نشده بود.

موضوع شیر مدارس در چند سال اخیر همواره با اما و اگرهایی همراه بوده است. حالا و در آستانه بازگشایی مدارس اگرچه آموزش و پرورش 120وعده را به 70وعده کاهش داد اما پیش‌بینی می‌شود تعداد وعده‌های توزیع شیر از 50نوبت هم تجاوز نکند. در همه سال‌های گذشته تأمین نشدن اعتبار بهانه اصلی برای کاهش تعداد نوبت‌های توزیع شیر بوده و تکرار این موضوع در سال جدید تحصیلی هم دور از ذهن نیست. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش که عددی که خودش اعلام کرده بود را نادیده گرفته، این بار درباره زمان آغاز اجرای این طرح نیز سکوت کرده است.

بطحایی که دبیری کمیته ملی شیر مدارس کشور را نیز عهده‌دار است در تازه‌ترین اظهاراتش تعریف دیگری ازجمعیت هدف این طرح ارائه کرده و گفته است شیر رایگان به دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی، متوسطه دوره اول دولتی، مراکز شبانه روزی، کودکان بی‌سرپرست، مدارس استثنایی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی توزیع می‌شود.

بدین‌ترتیب دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه مدارس دولتی و همه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از این شیر‌ها نخواهند نوشید.مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران 2 روز پیش رسما اعلام کرده بود شیر رایگان مهرماه به مدارس نخواهد رسید. حسین چمنی گفته بود نشست‌هایی درباره توزیع شیر مدارس برگزار شده ولی هنوز تصمیمات متخذه وارد مرحله اجرایی نشده است. منهای همه اینها کیفیت شیر توزیع شده در شرایطی که پرونده پالم هنوز کاملا بسته نشده و نحوه توزیع و رساندن شیر سالم به‌دست بچه‌ها مسائل دیگری است که باید در آینده بررسی شود.

منبع: همشهری
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon