فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه منظم‌تر از برنامه‌های قبل است

فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه منظم‌تر از برنامه‌های قبل است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این که فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه منظم‌تر از برنامه‌های سابق است گفت برای رسیدن به سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید در ۸ سال آینده هر سال ۱۲ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.

مجیدرضا حریری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تدوین برنامه ششم که از اوایل شهریورماه سال جاری آغاز شده فرآیند منظمی را طی کرده و در تدوین و نگار ش آن تمام ذینفعان گنجانده شده‌اند و به طور کلی روش تدوین برنامه ششم، روش مناسبی است.

وی ادامه داد: از دو هفته گذشته این برنامه در دستور کار اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های 18 گانه آن گنجانده شده و قرار شده است پیشنهادات خود را آماده و ارائه کنند.

او یادآور شد: اولویت فعالان اقتصادی رفع مشکلات اقتصادی است و در حال حاضر طبق آمار اقتصاد کشور از چشم انداز1404 عقب بوده که باید بر اساس یک تصمیم واحد در جهت تحقق آن قدم برداشته شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به این که اگر قرار باشد به سند چشم انداز در سال 1404 برسیم سالانه باید در هشت سال آینده رشد اقتصادی 12 درصد را تجربه کنیم، بیان کرد: در حال حاضر از رکود خارج شده و نرخ رشد 0.5 درصد نشان از این موضوع دارد اما این به معنی رونق نیست.

حریری ادامه داد: برای دستیابی به رونق پیش نیازهایی لازم است و حضور در نقطه 0 و 1 رشد اقتصادی قابل اتکا نیست و باید از این نقاط فاصله بگیریم.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین