شماره‌های شکایت و تعرفه‌های آمبولانس‌های خصوصی اعلام شد

شماره‌های شکایت و تعرفه‌های آمبولانس‌های خصوصی اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره آمبولانس‌های خصوصی کشور با اعلام شماره‌های شکایت و همچنین تعرفه‌های آمبولانس‌های خصوصی گفت: تمام آمبولانس‌های خصوصی باید هزینه‌های حمل و نقل بیمار را در پشت آمبولانس نصب کرده باشند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اسماعیل فراهانی در نخستین نشست خبری رئیس اورژانس کشور درباره مشکلات مردم در دریافت خدمات از آمبولانس‌های خصوصی اظهار داشت: تعرفه‌های آمبولانس‌های خصوصی باید در عقب کابین این آمبولانس‌ها نصب شود و هرکدام از آمبولانس‌های خصوصی این موارد را رعایت نکند برخورد می‌شود.

وی در تشریح تعرفه‌ها و هزینه‌های آمبولانس‌های خصوصی عنوان کرد: هزینه آمبولانس خصوصی برای شهر تهران جهت انتقال بیمار از منزل به مراکز درمانی، 100 هزار تومان است و در سایر کلانشهرها به جز تهران 80 هزار تومان تعیین شده است که این موارد مربوط به انتقال در داخل شهر است و در نهایت هزینه آمبولانس خصوصی در سایر شهرها 60 هزار تومان است. 

رئیس اداره آمبولانس‌های خصوصی کشور ادامه داد: هزینه‌ آمبولانس‌های خصوصی برای انتقال بیمار در فواصل بین شهری به ازای هر کیلومتر 700 تومان و 75 درصد مبلغ ورودی شهر حساب می‌شود. مثلا انتقال بیمار از تهران به شیراز با توجه به حدود 1000 کیلومتر مسافت رقمی بالغ بر 700 هزار تومان می‌شود که 75 هزار تومان هزینه مبدأ شهر مربوطه که شیراز است گرفته می‌شود. 

فراهانی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های آمبولانس‌های خصوصی در پرتابل‌های وزارت بهداشت و اورژانس بارگزاری می‌شود، عنوان کرد: در خصوص تخلف آمبولانس‌های خصوصی افراد می‌توانند شکایات خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه دهند تا براساس کمیسیون ماده 11 و همچنین تعزیرات به آن رسیدگی شود. 

وی ادامه داد: درباره تعداد مراکز آمبولانس‌های خصوصی عنوان کرد: 49 مرکز در تهران و 53 مرکز در سایر استان‌ها به عنوان مراکز آمبولانس‌های خصوصی فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه از خردادماه رسیدگی به شکایات آمبولانس‌های خصوصی در پایتخت به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی محول شده است، بنابراین رسیدگی به این شکایات براساس مناطق فعالیت آمبولانس‌ خصوصی صورت می‌پذیرد. 

رئیس اداره آمبولانس‌های خصوصی کشور در ادامه بیان داشت: در صورتی که افراد از آمبولانس‌های خصوصی شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره 66717319 دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین شماره 66705173 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شماره 66709086 دانشگاه علوم پزشکی ایران و در نهایت با شماره 81454543 در سطح کل کشور تماس حاصل کنند. 

فراهانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آمبولانس‌های خصوصی بیشتر مربوط به خدمات غیراورژانسی و انتقال بیمار از منزل به مراکز درمانی در داخل شهر و بین شهری است که براساس مجوز وزارت بهداشت و تعرفه‌هایی که برای آنان در نظر گرفته شده است، باید فعالیت کنند و به جد با تخلفات آنان برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست خبری امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور نیز در تکمیل توضیحات رئیس اداره آمبولانس‌های خصوصی وزارت بهداشت عنوان کرد: افراد برای استفاده از آمبولانس‌های خصوصی حتما قبض دریافت وجه را از پرسنل این آمبولانس‌ها دریافت کنند تا در صورت هرگونه تخلفی بتوان به مورد مربوطه رسیدگی کرد. 

در این راستا باید عنوان کنم که یکی از مشکلات اورژانس محدودیت ناوگان آمبولانس‌ها است بنابراین امکان دارد یک زمانی که از اورژانس برای اعزام آمبولانس کمک درخواست می‌شود مجبور شویم از محل دیگری برای تامین آمبولانس اقدام کنیم، زیرا هر پایگاه اورژانس یک یا دو آمبولانس بیشتر ندارد. 

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon