شهرداری همچنان با آب‌شویی در پی کاهش مگس‌‌های سفید است


شهرداری همچنان با آب‌شویی در پی کاهش مگس‌‌های سفید است

خبرگزاری تسنیم: معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: شهرداری همچنان با آب‌شویی در پی کاهش مگس‌‌های سفید است.

مجتبی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم‌، درباره اقدامات شهرداری تهران برای کنترل مگس‌ سفید در تهران،‌ اظهار داشت: مگس‌های سفید آفت‌های درجه دو هستند و از حریم شهر وارد تهران شده‌اند اما گزارش‌هایی که به دستمان می‌رسد حاکی از این است که جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مگس‌های سفید با آب‌شویی که از سوی شهرداری تهران انجام می‌شود در حال کنترل است و انجام این کار به طور پیوسته به مناطق شهرداری ابلاغ شده اما باید به این نکته توجه داشت که نمی‌‌توان برای مقابله با آنها از سموم شیمیایی استفاده کرد ضمن اینکه با خنک شدن هوا از بین خواهند رفت.

معاون خدمات شهری شهردار تهران تصریح کرد: استفاده از صابون مخصوصی که در آن سم بسیار ضعیفی وجود دارد و سطح برگ‌ را لغزنده می‌کند در جریان آب‌شویی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم،‌ اقدام شهرداری تهران برای مقابله با این حشرات در حالی صورت می‌گیرد که علیرضا نادری مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان محیط زیست روز گذشته به خبرنگار تسنیم گفت: فعلا راهکاری برای از بین بردن مگس سفید وجود ندارد چراکه آبشویی نیز جواب نخواهد داد. ظاهراً این حشرات بر روی تمام گیاهان و حتی درختان نشسته و تغذیه می‌کنند که این فاجعه است چراکه بر روی گیاهان تخم‌گذاری کرده و از گیاهان نیز تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon