دفاع مقدس خودباوری و عزت نفس را برای کشور به ارمغان آورد

دفاع مقدس خودباوری و عزت نفس را برای کشور به ارمغان آورد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر جایگاه ارزشمند رزمندگان دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس خودباوری و عزت نفس را برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری؛ظهر امروز در جمع نیروهای مسلح  مستقر در آذربایجان شرقی اظهار کرد: روز 31 شهریور یادآور تهاجم ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به تحریک استکبار جهانی  به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران و یادآور مقاوت جانانه ملت غیور ایران مخصوصا سلحشوری نیروهای مسلح ماست.

وی افزود: دفاع مقدس را زمینه‌ساز پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ ملت ایران برشمرد و تاکید کرد: اگر امروز ملت ایران در صحنه‌های مختلف علمی، نظامی و فناوری به موفقیت می‌رسد همه از برکت هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جاودانگی تاریخ دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی، اظهار کرد: حدیث هشت سال دفاع مقدس در تارک تاریخ ایران و جهان اسلام زدوده نخواهد شد و چون نگینی همواره خواهد درخشید.

وی بر جایگاه ارزشمند رزمندگان دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: امروز نیز دفاع مقدس برای ملت ایران سراسر عزت است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هدف برگزاری مراسم رژه 31 شهریور، خاطرنشان کرد: این مراسم که همه ساله برگزار می‌شود به منظور نهادینه سازی آثار دفاع مقدس است که بر مبنای باور ها و ارزش های اسلامی است و هدف برگزاری چنین مراسمی انتقال میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان است.

معظم له افزود: جوانان بدانند که مهمترین رویداد قرن عبارت است از دفاع مقدس و این رویداد بزرگ باید در متون درسی ما گنجانده شده و تفصیل دفاع مقدس که افتخار آفرین است از طرق مختلف به جوانان ارائه شده و در مراکز آموزشی مورد تدریس و تدرس قرار گیرد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: نیروهای مسلح ما اگر آن چنان درخشیدند و دنیا را مبهوت کردند و هشت سال مقاومت جانانه از خود نشان دادند در اثر اراده های قوی منبعث از ایمان و باور های دینی بود.

وی افزود: باکری‌ها، تجلایی‌ها و بهشتی‌ها این ها فرماندهان و شخصیت‌های عزیزی بودند که جانشان را خالصانه در راه دین و انقلاب فدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خود باوری و اعتماد به نفس را از دستاوردهای دفاع مقدس خواند و افزود: پیشرفت های عظیمی که در صنایع نظامی داشتیم به برکت جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon