"ولی احیاکننده" تازه‌ترین کتاب شیخ نعیم قاسم درباره مقام معظم رهبری رونمایی شد

"ولی احیاکننده" تازه‌ترین کتاب شیخ نعیم قاسم درباره مقام معظم رهبری رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: در مراسمی که با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در سالن الجنان بیروت برگزار شد، شیخ نعیم قاسم تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «الولیّ المجدّد» را با حضور محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران رونمایی و امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، از برپایی مراسم جشن امضای کتاب «الولیّ المجدّد» نوشته شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: مایه سعادت و خوشبختی ماست که در جشن معرفی جدیدترین اثر حجت‌‌الاسلام نعیم قاسم حضور داریم، شخصیتی که کتابش ثمره همزیستی با انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است. چراکه شیخ نعیم قاسم، درباره یکی از شخصیت‌ها و نمادهای بزرگ اسلام معاصر مطلب نگاشته و این مسأله‌ای حیاتی و مهم است.

سرپرست رایزنی ایران در بیروت در ادامه اظهار کرد: اهمیت کتاب «ولی احیاکننده» به متن کتاب و روش آن و نیز روشنگری‌های مؤلف درباره شخصیت امام خامنه‌ای بازمی‌گردد. شیخ نعیم قاسم، اندیشمند، معلم و از نیروهای مقاومت بوده و کتاب‌های بسیاری را تألیف کرده و افراد بسیاری را نیز آموزش داده است و در تمام لحظات در جبهه مقاومت فعال بوده است. هویت وی مقاومت اوست، و مقاومتش در سلاح، اندیشه و ایمان نسبت به راه و روش امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بوده و در رهبری حزب‌الله پیروزی‌هایی را به دست آورده است.

سپس شیخ نعیم قاسم در سخنانی اظهار کرد که چرا نام کتاب را «ولی احیاکننده» گذاشته است، وی گفت: ما در حال حاضر با یک تجربه جدید، منحصر به فرد و خیره کننده در جهان روبه‌رو هستیم که در امام خمینی(ره) و پس از ایشان در امام خامنه‌ای متجلی گشت. این تجربه توانست اندیشه‌ها و دیدگاه‌های جدیدی با تکیه بر اسلام ناب محمدی ارایه دهد تا در میدان زندگی با دیگر اندیشه‌های شرقی و غربی رقابت کرده بسیاری از مذاهب مختلف را نیز پشت سر بگذارد. امام خامنه‌ای در این مقطع تاریخی زمام‌دار این نمادهای اسلام ناب بوده و آنها را نیز مطرح کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از عوامل این نام‌گذاری به‌دلیل آن است که نسل بزرگی از جوانانی که در مراحل آغازین انقلاب حضور نداشتند و از ریشه‌های فکری، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی آن آگاهی ندارند به‌ناچار نیازمند آن هستند که اطلاعات مختصری به آنان داده شود تا بتوانند با گوشه‌ای از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و تغییراتی که ایشان در این مقطع تاریخی حساس در این مسیر ایجاد کردند، آشنا شوند. از دیگر عوامل نام‌گذاری این کتاب همچنین می‌توان گفت که بسیاری از افراد هنوز اطلاع درستی از واقعیت انقلاب اسلامی و مبارک ایران ندارند و از این اندیشه نورانی که توانست خدمات بسیاری به بشریت ارایه دهد مطلع نیستند؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم اطلاعات و شناخت لازم را به متقاضیان ارایه دهیم این کتاب بیست و شش موضوع از مواردی را که امام خامنه‌ای به آن پرداخته مورد بحث قرار داده، و موضوعاتی را انتخاب کردم که در آنها مسأله نوگرایی و احیاگرایی مطرح بوده و به تمام آنچه امام خامنه‌ای به آن پرداخته اشاره نشده است؛ چراکه اندیشه‌های ایشان بسیار گسترده و کامل‌تر از آن چیزی است که در این کتاب ارایه شده؛ اما نمونه‌هایی از آنچه متناسب با نسل جوان، اندیشمندان و متقاضیان آشنایی با ولایت فقیه دیدم در این کتاب عرضه کردم تا بتواند تجربه‌ای عملی و مختصر برای آنان باشد و بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

شیخ نعیم قاسم، در ادامه گفت: ولایت فقیه دیدگاهی اسلامی در رهبری، حکومت و اداره امور جامعه است و ولی فقیه خود ناظری امین بر اجرای احکام اسلامی است. ایشان سیاست‌های کلی امت را در تمام جوانب زندگی ترسیم می‌کنند. نظریه ولایت فقیه تجربه‌ای راهبردی در ایران ارایه داد که با نظام حکومت اسلامی که تکیه بر آرای مردم دارد متجلی شده است. این نظام در تمام زمینه‌ها پیشرفت علمی به دست آورده و در جهت ایجاد عدالت اجتماعی تلاش کرده و از توانایی‌های مرد و زن بهره برده و مانع وابستگی کشور به خارجی‌ها شده و کنار جنبش‌های آزادی‌بخش و نیروهای مقاومت قرار گرفته است.

وی افزود: حزب‌الله پیش از دیگران خطر تکفیری‌ها و پروژه آنها در حذف مخالفان را احساس کرد و از دروازه سوریه برای حمایت از لبنان و مقاومت آن با آنها مقابله کرد و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد که باعث شد خطرهای بسیاری از لبنان دفع شود و اگر موفقیت‌های حزب‌الله در جهاد مقدس خود در سوریه نبود، ما هم اکنون شاهد حضور تکفیری‌هایی مانند داعش و جبهة النصره در بیروت بودیم که ایستگاه‌های بازرسی برپا کرده هر کسی را که دستشان می‌رسید و هر مخالفی را به قتل می‌رساندند.

شیخ نعیم قاسم در پایان سخنان خود گفت: این بخشی از موفقیت‌هایی بود که زیر لوای ولایت فقیه به دست آمده است. دیگران بیایند بگویند: زیر لوای آمریکا و اتباع آن چه موفقیت‌هایی به دست آورده‌اند؟ این تجربه اسلامی ماست و از مدعیان به پیروی از اسلام و تکفیری‌هایی که به دین و بشریت توهین کرده‌اند، به‌دور است.

در پایان، مراسم امضای کتاب توسط شیخ نعیم قاسم برگزار شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران