مذاکره با ۲ شرکت روسی برای حضور در طرحهای اکتشاف نفت و گاز ایران

مذاکره با 2 شرکت روسی برای حضور در طرحهای اکتشاف نفت و گاز ایران

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که روسیه از حضور در طرحهای اکتشافی نفت و گاز ایران استقبال کرده است از مذاکره با دو شرکت روسی در این زمینه خبر داد.

هرمز قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا توافق اخیر بین ایران و روسیه، منجر به حضور شرکتهای روسی در بخش اکتشاف نفت و گاز در ایران خواهد شد گفت: اتفاقاً روسها برای حضور در بخش اکتشاف و تولید نفت و گاز در ایران تمایل دارند و به همین منظور هم جلو آمده‌اند.

وی با اعلام این که تاکنون با دو شرکت اکتشاف نفت و گاز روسیه مذاکره داشته‌ایم گفت: این دو شرکت روسی تمایل داشتند که بلوکهای اکتشافی مورد نظر ایران به آنها معرفی شوند که این کار صورت گرفت. اکنون آنها هم برای اکتشاف نفت و گاز در خشکی و هم دریا متقاضی هستند.

قلاوند با بیان این که فرمت جدید قراردادهای صنعت نفت هم به دو شرکت روس توضیح داده شد گفت: آنها از این فرمت قراردادی راضی و خرسند بودند؛ چون قراردادهای جدید به خوبی تدوین شده است.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که مذکراه با شرکتهای روسی یک ماه پیش صورت گرفت یادآور شد: حضور شرکتهای اکتشاف روسی در ایران منوط به توافق 1 +‌ 5 است.

به گزارش تسنیم، دیروز قلاوند از مذاکره با 15شرکت اروپایی و سه شرکت آسیایی برای حضور در 40 بلوک اکتشافی جدید ایران خبر داد و  گفت: همکاری شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه بارسلونا و یک شرکت اروپایی برای انجام مطالعات در بلوک زاگرس در حال نهایی شدن است.

وی با اظهار اینکه از 40 بلوک جدید اکتشافی 15 بلوک در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت به شرکت‌های خارجی معرفی خواهد شد گفت: دلیل تأکید بر همکاری با شرکت‌های خارجی کمبود منابع مالی در داخل کشور است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه