«شهید سلمانی» با رخ نشان دادن خود، دل‌های مکدر ما را جلا داد

«شهید سلمانی» با رخ نشان دادن خود، دل‌های مکدر ما را جلا داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء گفت: این شهید با رخ نشان دادن خود دل‌های مکدر ما را امروز جلا داد امروز سال تحصیلی دانشجویان و هفته دفاع مقدس به برکت این شهید و شناسایی شدنش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم نخستین دیدار خانواده شهید «رضا سلمانی کرد آبادی» که 6 سال پیش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه امیرکبیر به خاک سپرده شده بود، ساعتی پیش در محل تدفین این شهد برگزار شد.

این دیدار طی مراسم با شکوهی با حضور عموم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، اساتید، کارکنان دانشگاه، ریاست دانشگاه امیرکبیر، حسین یکتا رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء انجام شد و پدر شهید، همسر شهید، خواهر، برادر و دختران او که از شهر اصفهان برای دیدار شهیدشان راهی تهران شده‌اند با حضور در بالای مزار شهید بعد از گذشت 32 سال از شهادتش دیدار کردند.

حسین یکتا پس از انجام نخستین دیدار خانواده شهید سلمانی با شهیدشان در میان دانشجویان و اساتید به سخنانی پرداخت و گفت: امروز اینجا اربعین است. خواهر شهید سلمانی به زیارت برادرش آمده. پدر شهید بعد از سالیان سال پسرش را یافته. می‌گویند دوبار از در ورودی دانشگاه تا محل تدفین پسرش زمین خورد. این شهدا چطور به ما بگویند که علاقه‌مندمان هستند. ما به دنبال و درگیر کارهای خودمان بودیم که ناگهان دل‌هایمان را متوجه خودشان کردند شما چنین علاقه‌ای را کجا سراغ دارید؟ این شهدا افرادی هستند که قبل از تولد شما خودشان را برای شما کشتند.

وی در ادامه سخنانش ادامه داد: ما نمی‌دانیم به دل خانواده این شهدا چه می‌گذرد؟ این شهید وقتی به جبهه می رفت یکی از دخترانش 6 ساله و دیگری سه ساله بود. پسرش هم 6 ماه بیشتر نداشت اما رفت. شهدا خودشان را برای ما کشتند. آیا ما هم خودمان را برای شهدا می‌کشیم؟ این‌ها بند وابستگی‌ها را از خود بریدند هرچه دارند از تسلط بر هوای نفس‌شان است. این شهدا هرچه داشتند برای امام زمان خود به زمین کوبیدند. سال‌ها باید بگذرد تا جایگاه شهدا مشخص شود.

رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء تصریح کرد: ما به جبهه رفتیم و آنجا دانشگاه شد شما به دانشگاه آمدید و اینجا جبهه شد. شما شدید افسران جنگ نرم. نکند مثل مایی که در جبهه مشروط شدیم و نتوانستیم به همراه یاران شهیدمان برویم شما هم اینجا در این جبهه مشروط شوید.

یکتا با بیان اینکه شهدا تا نخواهند رخ نشان نمی‌دهند، افزود: این شهید با رخ نشان دادن خود دل‌های مکدر ما را امروز جلا داد امروز سال تحصیلی دانشجویان و هفته دفاع مقدس به برکت این شهید و شناسایی شدنش آغاز شد. بین این همه دانشگاه و این همه شهید گمنام به این دانشگاه نظر شد و حال و هوای همه‌مان تغییر کرد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: این شهدا ولایت‌پذیری حضرت مهدی را در امام روح‌ الله خمینی تمرین کردند و به ما هم یاد می‌دهند تا ولایت‌پذیری امام زمان را در امام خامنه‌ای تمرین کنیم. خیلی‌ها در نماز جمعه‌ها می‌گفتند «جنگ جنگ تا پیروزی» اما به جبهه نرفتند. خیلی‌ها رفتند و اما شب عملیات جا زدند. فقط دانه درشت‌ها و مخلص‌ها رستگار شدند. هرکسی در این میدان پیروز نشد.

چند روز پیش رسما خبر تشخیص هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه امیرکبیر توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد. هویت این شهید والامقام توسط آزمایش DNA از نمونه استخوانی شهید و تطبیق آن با آزمایش خانواده شناسایی شد. این شهید اصفهانی «رضا سلمانی کرد آبادی» نام دارد. او فرزند محمد و اعزامی از استان اصفهان است. شهید سلمانی کردآبادی در عملیات بیت المقدس در سال 61 و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده و حالا هویت پیکر او بعد از گذشت 32 سال محرز شده است. این در حالیست که او 6 سال پیش به عنوان شهید گمنام به همراه 4 شهید دیگر در دانشگاه امیرکبیر به خاک سپرده شده بود. شهید «رضا سلمانی کردآبادی» در سال 87 همزمان با ایام ارتحال پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عنوان شهید گمنام در دانشگاه امیرکبیر تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران