استقبال جمهوری اسلامی ایران از توافق در یمن

استقبال جمهوری اسلامی ایران از توافق در یمن

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن استقبال از توافق حاصله بین معترضین و دولت یمن، این توافق را مرهون هوشمندی مردم یمن و خویشتن‌داری دولت، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور در روند اعتراض‌های اخیر دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن استقبال از توافق حاصله بین معترضین و دولت یمن، این توافق را مرهون هوشمندی مردم یمن و خویشتن‌داری دولت، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور در روند اعتراض‌های اخیر دانست.

مرضیه افخم بار دیگر با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خیرخواه یمن بوده و از وحدت، ثبات و استقرار در این کشور حمایت کرده، خاطرنشان ساخت استمرار همفکری و مشارکت همه نخبگان، احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی در روند سیاسی و اجرای کامل این توافق امنیت و ثبات را به این کشور بازخواهد گرداند.

شب گذشته مراسم امضای توافقنامه صلح و شراکت ملی بر اساس نتایج و راه‌حل‌های ارائه شده در کنگره گفت‌وگوی ملی، در کاخ ریاست جمهوری یمن برگزار شد.

امضای این توافقنامه پس از درگیری‌های اخیر در این کشور و کنترل مراکز دولتی به‌دست جنبش الحوثی صورت گرفت.

در این مراسم «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن، «یحیی علی الراعی» رئیس پارلمان، مشاوران رئیس جمهور، معاون دبیرکل سازمان ملل ، «جمال بن عمر» مشاور ویژه وی در امور یمن و نمایندگان جریان‌های سیاسی از جمله جنبش «انصارالله» حضور داشتند.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان