۳ شرط ریاست جمهوری مصر برای آشتی با اخوان المسلمین

3 شرط ریاست جمهوری مصر برای آشتی با اخوان المسلمین

خبرگزاری تسنیم: یک منبع مسئول نزدیک به نهاد ریاست جمهوری مصر از ۳ شرط برای آشتی بین ریاست جمهوری با جماعت اخوان المسلمین و بازگشت این گروه به عرصه سیاست خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، یک منبع مسئول نزدیک به نهاد ریاست جمهوری مصر گفت که آشتی با جماعت اخوان المسلمین و ادغام مجدد اعضای آن در عرصه سیاست هرگز صورت نخواهد گرفت مگر اینکه این گروه انقلاب 30 ژوئن و دستاوردهای سیاسی، حقوقی و قانون اساسی پس از آن را به رسمیت بشناسد.

این منبع نهاد ریاست جمهوری که عازم نیویورک برای شرکت در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل بود، گفت: اظهارات رئیس جمهور درباره امکان ادغام اعضای اخوان المسلمین در عرصه سیاست تنها مشروط به کنار گذاشتن خشونت نیست بلکه باید رهبران کنونی این گروه که در تحریک به خشونت ها دست داشته و با هر گونه راه حل سیاسی مخالفت کردند، عوض شوند.

وی افزود: اخوان المسلمین در درجه نخست باید از اندیشه های قدیمی خود دست بردارند و اگر می خواهند فعالیت حزبی داشته باشند باید اعضای آن تنها به فعالیت سیاسی بسنده کرده و آن را با فعالیت دینی یکی نکنند.

دو روز پیش نیز «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که اخوان المسلمین فرصت برای حکومت بدون خشونت در مصر را داشتند و اگر به گفته های ما در 3 جولای دقت شود اخوان المسلمین برای مشارکت و همکاری با همه فرصت داشتند اما آنها رویارویی و مقابله را ترجیح دادند.

وی تصریح کرد که اگر اخوان المسلمین خواهان مشارکت در عرصه سیاسی است باید خشونت را کنار بگذارد.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان