سرمایه‌گذاران فرانسوی از بندر شهید رجایی بازدید کردند

سرمایه‌گذاران فرانسوی از بندر شهید رجایی بازدید کردند

خبرگزاری تسنیم: یک گروه سرمایه گذاری فرانسوی در جریان سفر به استان هرمزگان، از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مانا، نمایندگان شرکت فرانسوی هلدینگ "بلوره" که سابقه سرمایه گذاری در کشورهای ساحلی غرب آفریقا و منطقه جنوب شبه قاره هند را در کارنامه خود دارد، با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی این بندر، اسکله های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

اراضی پشتیبانی، ترمینال های 1 و 2 کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، همچنین اراضی 200 هکتاری (محوطه های انبار و دپوی مواد معدنی صادراتی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید این هیئت خارجی قرار گرفت.

این گروه سرمایه گذاری فرانسوی که با هماهنگی فیمابین شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان سفر کرده بودند، در یک نشست مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و سرمایه گذاری آشنا شدند.

در این نشست، "محمد علی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی  از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را به سرمایه گذار خارجی ارایه کرد.

در بخش جمع بندی این نشست، نماینده هیأت سرمایه گذار فرانسوی ضمن قدردانی از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برای ترتیب دادن این برنامه بازدید، آمادگی شرکت متبوع خود را برای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام کردند.

قرار است این هیأت اقتصادی از مناطق آزاد قشم و چابهار و همچنین منطقه ویژه اقتصاد بندر امام خمینی(ره) بازدید کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه