الجمهوریه: ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با ایران عملی نیست

الجمهوریه: ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با ایران عملی نیست

خبرگزاری تسنیم: روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشت: تشکیل ائتلاف برای مبارزه با داعش بدون حضور و مشارکت ایران، ائتلافی بی تاثیر خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه لبنانی الجمهوریه در مطلبی تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " را بدون هماهنگی با ایران اقدامی بیهوده دانسته و موفقیت این ائتلاف را مستلزم صرف زمان بسیار برشمرد.

البته این نشریه می افزاید، انتظار در این باره و صرف زمان فواید منطقه ای را برای واشنگتن به همراه خواهد داشت چرا که به عنوان مثال آمریکا هم اکنون در انتظار سرنگون شدن دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است تا به این دلیل انتخاباتی برگزار شود و دولتی ائتلافی به سرکردگی حزب کارگر که با آمریکا از هماهنگی بیشتری برخوردار است روی کار آید.

الجمهوریه با اشاره به تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروهک تکفیری داعش می افزاید:  باید در لایه های این ائتلاف نقشه ای مربوط به منافع کشورهای شرکت کننده در آن را مشاهده کرد که به نوعی خود بیانگر نقشه آینده این کشورها برای منطقه است. البته چون محال است این هدف ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با ایران محقق شود، بنابراین برای رسیدن به تفاهمی بین المللی به این منظور خود این اقدام هم به خودی خود مستلزم صرف زمان خواهد بود. از این رو انتظار در این باره می تواند دربرگیرنده فوایدی باشد، فوایدی که از نظر منطقه ای مهم است .

به نوشته الجمهوریه، از این رو هم اکنون تهران به صورت جدی در حال روشن کردن نکاتی است که هنوز جای اختلاف نظر دارد، به عنوان مثال آینده عراق و از آن مهم تر آینده تصویری که قرار است در باره سوریه شکل بگیرد.

البته به منظور تحقق این مطالب اکنون داعش در حال قوی تر کردن مواضع خود در داخل سوریه است از این رو قصد دارد از طریق خاک سوریه نقشه های خود را برای لبنان تدارک ببیند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان هم خود را برای هر پیشآمد ناگواری در بقاع آماده و مهیا کرده است، از این رو حزب الله خود را برای زمستانی یخبندان آماده می کند،  البته این درحالی است که ارتش لبنان هم خود را آماده می کند تا به زودی با ژنرال مارتن دیمبسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کند؛  ارتشی که خود نیز آماده زمستانی بسیار دشوار می شود.

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت