برگزاری مسابقه رالی شیراز در دامنه کوه رحمت / آسیبی به مجموعه تخت جمشید وارد نمی‌شود


برگزاری مسابقه رالی شیراز در دامنه کوه رحمت / آسیبی به مجموعه تخت جمشید وارد نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه براساس هماهنگی انجام شده بخشی از مسیر مسابقه رالی شیراز عوض شده، گفت: مسیر مسابقه از درب پشتی مجموعه تاریخی تخت جمشید یعنی دامنه کوه رحمت می‌گذرد که یک مسیر فرعی است.

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره برگزاری مسابقه رالی بین‌المللی شیراز در مرودشت، اظهار کرد: براساس هماهنگی انجام شده بخشی از مسیر مسابقه عوض شده و برگزاری این مسابقه هیچ آسیبی به مجموعه تاریخی تخت جمشید وارد نمی‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان فارس گفت: مسیر مسابقه رالی از در پشتی تخت جمشید یعنی دامنه کوه رحمت می‌گذرد که یک مسیر فرعی است و قرار نیست مسابقه در مسیر بازدید کنندگان مجموعه تاریخی تخت جمشید برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه حریم تخت جمشید در برگزاری این مسابقات به صورت کامل رعایت شده، خاطرنشان کرد: تنها بخشی از پارکینگ تخت جمشید برای اقامت ماشین‌های مسابقه رالی در اختیار مسئولان برگزاری مسابقات قرار گرفته است.

گفتنی است، سید محمد احمدی، استاندار فارس نیز روز گذشته درپاسخ به برخی اظهارنظرها درباره خطر احتمال آسیب به تخت جمشید به دلیل برگزاری مسابقات رالی گفته بود: بنا نیست برگزاری مسابقه رالی شیراز آسیبی به تخت جمشید وارد کند، هرکس این مطلب را مطرح کرده بدون کارشناسی صحبت کرده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon